Naopak na Smíchově budou cestující moci na jednom terminálu využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje, a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti s jedním tisícem míst. Vše bude navíc díky efektivnímu řešení budov jednoduché, bezpečné a přehledné.
Samotná budova železničního nádraží získá moderní, kultivované, a hlavně bezbariérové prostory. Celkově se zvýší i kapacita pro cestující. Navíc se nám podařilo dohodnout zachování ikonické centrální části pozdně funkcionalistické budovy nádraží, postavené v letech 1953-1956 architekty Ladislavem Žákem a Janem Zázvorkou.
První práce budou zahájeny již letos v rámci nulté etapy. Bude zrušeno severní nástupiště a Pražský Semmering bude poprvé v historii napojen přímo na Smíchovské nádraží. Letos na podzim bude taktéž snesena pěší lávka do Radlic a jedná se o náhradním řešení do doby vybudování terminálu. Mezitím poběží soutěž na navazující celkovou rekonstrukci nádraží včetně kolejiště a naváže na to stavba terminálu.
Pokud vše půjde podle plánu, v letech 2027/2028 může být vše hotovo.