Vedení města se za opozici i koalici shodlo na dalším osudu mostu a jako vlastník jeho části, nedávno důkladně opravených lávek, jasně vyjádřilo své stanovisko.
Most je ikonickou stavbou, neodmyslitelně propsanou do pražského pamoramatu, navíc je součástí ochrany UNESCO a plní nepostradatelnou dopravní funkci. Zastupitelé navíc podpořili jeho rozšíření o třetí kolej a vznik nové zastávky na Výtoni, která zaručí lepší obslužnost Albertova a přestup na nábřežní tramvajové linky.
Pokud tedy Správa železnic a pan ministr dopravy Martin Kupka chtějí naleznout nejrychlejší cestu k řešení aktuálního špatného a zanedbaného stavu mostu, je nutné jít cestou rekonstrukce. Tato varianta je nejrychleji připravitelnou, a hlavně povolitelnou. Nejde totiž proti Prze, UNESCO, Ministerstvu kultury a Národnímu památkovému ústavu.
Hlavní město již v minulosti nechalo zpracovat dvě studie proveditelnosti, ty prokázaly:
- Realizovatelnost rekonstrukce mostu za využití moderních technologií. V principu se během rekonstrukce kompletně vymění mostovka - část mostu schovaná pod kolejemi za úplně novou při využití současných technologií a materiálů, která bude mít životnost stejnou jako nový most. Naopak ikonická oblouková část bude rekonstruována, některé prvky vyměněny a hlavně od roku 1957 poprvé opět natřena protikorozní ochranou.
- Možnost doplnění třetí koleje na novou konstrukci, dostatečně subtilní a respektující původní památkově chráněný most a vznik nové zastávky na Výtoni.
Na závěr si vypůjčím citát Jana Wericha: "Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod."