„Připomínáme, že opatření vlády mají snížit deficit státního rozpočtu o 100 miliard, ale pouze na úkor zaměstnanců, drobných živnostníků, rodin s dětmi a seniorů. Zdanit korporace a oligarchy se vláda bojí. Máme plán, jak do rozpočtu přivést 200 miliard korun. Chceme zavést daň z kapitálových výnosů, která je běžná v celé západní Evropě. Progresivní bankovní daň, progresivní daň z příjmu právnických osob a celoevropský postup proti daňovým rájům znamenají další desítky miliard navíc, aniž bychom sahali do peněženek pracujících,“ vypočítává Michal Šmarda opatření navrhovaná SOCDEM.
„V rámci příprav kampaně jsme se navíc setkali s neochotou naše materiály inzerovat, protože kritizují členy vlády. Společnost, se kterou jsme jednali, o tomto omezení ve smluvních podmínkách neinformuje,“ uvádí Michal Šmarda, předseda Sociální demokracie.
„Vláda má rekordně nízkou podporu občanů a je lidmi právem kritizovaná. Oligarchové, majitelé velkých firem a médií však vládě poskytují ochranu, která připomíná prvky cenzury. Vládní koalice přitom ráda zneužívá odkaz Václava Havla a zaštiťuje se slovy jako humanismus, svoboda, pravda a láska, které jsou jí naprosto cizí. Komunikace členů vlády se pohybuje na hranici parodie. Je těžké rozeznat humor a realitu. Tomu odpovídá styl, který jsme pro kampaň zvolili,“ otevřeně říká Šmarda. Podle informací zveřejněných Hospodářskými novinami je zmíněná společnost BigBoard svou majetkovou strukturou spojená s ODS.
Sociální demokraté podobou navržených billboardů připomněli kauzu s namalovanými tykadly z roku 2010. Řidič autobusu byl tehdy odsouzen za to, že pomaloval plakáty několika politických stran. Soudkyní případu byla Markéta Langerová, manželka Ivana Langera, jehož podobizna byla řidičem rovněž upravena. Sami sociální demokraté přitom byli v minulosti terčem posměšných kampaní vytvořených přímo politickou konkurencí, ale nikdy nepoužili cenzuru, ani soudní šikanu.
Cílem první části kampaně je představit současné symboly sobectví a arogance a konfrontovat je s hodnotami lidskosti. V další fázi kampaně zveřejní sociální demokraté svůj program a také jména kandidátů do evropských voleb.
Kampaň a její financování jsou plně transparentní. Za Sociální demokracií nestojí žádní oligarchové, strana se nebude zadlužovat a svou činnost financuje z vlastních zdrojů a darů převážně od menších sponzorů. Ty přijímá pouze za jasných a snadno čitelných podmínek odpovídajících letos přijatému kodexu pro dárce.