Sice bych měl být v podstatě rád, jak se
vrhá ODS do volebního europrůšvihu, pokud půjde do voleb v rámci koalice
SPOLU, ale Alexandr Vondra byl jedním z důležitých vyjednávačů, aby byla
zmírněna levicovými ekošílenci vymyšlená naprosto nesmyslná norma Euro 7, která by
znemožnila výrobu malých automobilů se spalovacími motory u nás po roce 2027.
Někdy se stává, že se člověk názorově setká v něčem s tím, s nímž v mnoha ostatních záležitostech nesouhlasí. Sledoval jsem kdysi v tomto roce debatu z Bruselu mezi poslanci z jednotlivých frakcí. A panovala shoda mezi europoslanci Alexandrem Vondrou a generálem Hynkem Blaškem, co se týká spalovacích motorů. Oba dva v debatě vystupovali proti naprosto nesmyslné ultralevicové politice Evropského parlamentu.
Byl bych velice nerad, kdyby z Europarlamentu vypadl Alexandr Vondra a Veronika Vrecionová, kteří jsou tandemem proti zelenému šílenství. Samozřejmě bych byl ještě více nerad, kdyby z Europarlamentu vypadl Hynek Blaško, který vždy hlasoval s mým vnitřním přesvědčením, samozřejmě daleko více, než Vondra. Ale teď jde o tyto dva.
Kdesi jsem četl, že ODS má na té společné kandidátce SPOLU do EU zajištěny dvě první místa. Jenomže. Pokud na té samé kandidátce bude Luděk Niedermayer za TOPku, který má zcela odlišné názory než Vondra, prostě ve všem Vondra je proti přijetí eura, Niedermayer pro, Vondra proti Green Dealu, Nidermayer pro Vondra proti omezení právu veta, Niedermayer pro, tak se typický volič ODS, který není vždy úplně pevný ve svých preferencích naštve, a k volební urně nepříjde, protože nebude chtít mít nic společného s názory Luďka Niedermayera, který bude na kandidátce SPOLU za TOP09.
A může se stát něco podobného jako při volbách do Poslanecké sněmovny zažili Piráti. I když místa na kandidátkách byla většinou ve prospěch Pirátů, tak Starostové se svým vlivem v různých obcích, včetně domovů seniorů, to jest vlivem na voliče, kteří nevynechají žádné volby, způsobili naprosté převrácení pořadí, a svými preferenčními hlasy Piráty přehlasovali.
Nebezpečí se ve volbách do Europarlamentu se pro ODS skrývá v naprosto disciplinované voličské základně KDU-ČSL, kteří budou kroužkovat své kandidáty, ať se již budou skrývat na jakémkoliv místě kandidátní listiny. Navíc ještě podpořeni hlavni z moravských kazatelen. To je 8%. Tolik je katolíků v ČR a těžiště toho je v krajích Zlínském, Jihomoravském, Olomouckém, ale i Vysočině, Moravskoslezském, Pardubickém, Jihočeském. A protože je kandidátka do Eurovoleb celostátní, tak se může lehce stát, že celostátně těchto 8%, v době kdy má vláda minimální podporu občanů, prostě Alexandra Vondru a Veroniku Vrecionovou kandidáti Tomáš Zdechovský a Michaela Šojdrová za KDU-ČSL prostě převálcují bez ohledu na to, jaké preference má KDU-ČSL nyní. A to bych byl velice nerad z toho důvodu, protože jejich postoj k postojům Evropské unie, je vstřícný, respektive nemají odvahu bojovat za ČR, co se týká výroby aut se spalovacími motory a vůbec levicovému šílenství Evropské unie.
Proto si myslí, že samostatná kandidátní listina ODS do Eurovoleb je pro nás, co máme rádi auta, bezpečnější řešení už s tím, že se změní struktura Europarlamentu a je třeba, aby se mezi levicovými blouznivci vyskytovali i europoslanci se zdravým rozumem.
A myslím si, že pokud si vedení ODS myslí, že by tím naštvalo dvě koaliční strany, ale ano, naštve je, ale ony se zase rády vrátí do lůna SPOLU před volbami do Poslanecké sněmovny. Ty jsou vedeny v každém kraji separátně, a tudíž by KDU-ČSL nebyla sama schopna překročit 5% procentní hranici. Těch 5% a v podstatě i více se musí překročit v každém kraji, nejenom v těch moravských.
Tento názor je můj zcela osobní a nevyjadřuje jakoukoliv podporu ODS, ale v současné době, kdy se špičky EU naprosto zbláznily s jejich až bolševickým plánováním, jak zničit průmysl energetickou sebevraždou, toto musím vyslovit jako varování. Samozřejmě mé sympatie patří vlasteneckým silám, ale v záchraně výroby aut v ČR se spalovacími motory, člověk musí vyslovit varování, zvláště, když se usilovnou prací Alexandra Vondry a Veroniky Vrecionové, ale i Ivana Davida (za SPD) a generála Hynka Blaška, podařilo zabránit původně šílené normě Euro 7 a vrátit ji v podstatě na úroveň přijatelnější, shodnou s normou Euro 6.
Nedělám si iluze o síle Europarlamentu, ale přesto každodenní přesvědčovací práce jednotlivých poslanců udělala při závěrečném jednání ministrů dopravy jednotlivých států EU své.
Omlouvám se, že ingeruji do něčeho, co mi nepřísluší, ale činím tak jako soukromý občan a ne jako předseda strany Rozumní.