Jako předseda dozorčí rady musím konstatovat, že i přes opakovanou snahu o nastavení transparentních pravidel řízení a celkového chodu Dopravního podniku, jsem dospěl ke ztrátě elementární důvěry ve schopnost nového managementu a jeho ředitele dostát vysokým očekáváním, která byla spojena s jeho nástupem.
Jsme svědky velmi nekoncepčního řízení Dopravního podniku,
kde se zásadní kroky dělají bez vědomí dozorčí rady, která tak ztrácí
schopnost dostát své zákonné povinnosti efektivně kontrolovat
fungování DP.
Zcela fatální situace nastala zejména v oblasti pojištění majetku. V důsledku nečinnosti managementu pod vedením Vladimíra Liche hrozí, že majetek společnosti bude nepojištěn. To je zcela nepřípustné. Vladimír Lich připustil nepojištění majetku, eventuálně jeho pojištění v rozporu s planými právními předpisy. Dozorčí rada nemůže akceptovat vědomé porušování právních předpisů ze strany předsedy představenstva.
Další problematickou oblastí je pasivní postoj k řešení splácení úvěru ze směnečného programu a nejasná situace ve financování trasy metra 5A, kde podle našich informací hrozí požadavky na navýšení ceny díla o více než 2 miliardy Kč.
Samostatnou kapitolou jsou výběrová řízení, která musí probíhat kontinuálně, aby byly dodržovány všechny lhůty a nedocházelo k porušování zákona, a v tomto případě konstatuji, že doposud bylo novým managementem vypsáno pouze jedno výběrové řízení, místo, aby jich byly realizovány desítky.
Dozorčí rada nemůže akceptovat porušování platných právních předpisů a interních směrnic.
Jiří Nouzapředseda dozorčí rady Dopravního podniku hlavního města Prahy