Myslím si, že by správa železnic měla respektovat opakovaná rozhodnutí Ministerstva kultury, které odmítlo sejmout památkovou ochranu a vydalo doporučení, jak zachovat památkovou hodnotu mostu, ale zároveň jej zrekonstruovat podle potřeb železniční dopravy.
Bohužel vítězný návrh vzešlý z architektonického dialogu je podle stanoviska Národního památkového ústavu v rozporu s platným zákonem o státní památkové péči. Proto by ministr dopravy neměl posvětit rozhodnutí o zbourání mostu, které by odporovalo zákonu.
Železniční most na Výtoni se podílí na jedinečném duchu Prahy, a proto je třeba udělat vše pro to, aby byl zachován jeho historický osobitý styl i pro další generace. Podporuji proto zároveň iniciativu Zachraňme Železniční most (více ZDE), která se snaží najít řešení opravy mostu v jeho stávající podobě.
Jsem přesvědčena, že most má být opraven ve stávající podobě. Byla by ho totiž nenahraditelná škoda.