Aplikace bude ke stažení na konci ledna 2024. Tato iniciativa navazuje na úsilí přizpůsobovat digitální technologie potřebám všech občanů, tedy i starší generace, a vytvořit tak prostředí, které podporuje a motivuje k využívání digitálních služeb státu.
Zástupci seniorů se sešli za účelem otestovat novou mobilní aplikaci Portál občana, která přináší služby státu i z pohodlí mobilních telefonů. Nejdříve byli provedeni procesem stažení a přihlášení skrze identitu občana, následně pak mohli vyzkoušet jednotlivé služby a dát zpětnou vazbu, jak na ovládání celé aplikace, tak i na její design a přehlednost.
„Záleží nám na tom, abychom u seniorů odstranili obavy z využívání digitálních aplikací, které už začátkem ledna usnadní komunikaci mezi občanem a státem. Chceme, aby každý pocítil přínosy digitalizace a hlavně cítil jistotu při využívání moderních technologií. Senioři se na Úřadu vlády ČR přesvědčili, že používání občanky v mobilu či využívání služeb Portálu občana může být jednoduché, bezpečné a přínosné,” uvedl vicepremiér pro digitalizaci Ivan Bartoš.
Senioři tak DIA poskytli cennou zpětnou vazbu pro další vývoj a zdokonalení aplikace. „Moc se mi líbí jednotný vzhled a design celého Portálu občana, dobře se v něm orientuje,” komentoval Igor Š. Důležité je však myslet i na velikost ikon a ovládání aplikace „Čím je člověk starší, tím má blbější prsty, proto jsou pro nás důležitá jasná a velká tlačítka,” říká Ivana W.
Pro DIA tak bylo celé testování přínosné a některé z podnětů promítne do samotné aplikace. „Digitální produkty a služby státu by měly být přístupné pro všechny, kdo je chtějí využívat. Jsem rád, že jsme mohli získat cennou zpětnou vazbu i od seniorů, u kterých se občas stává, že jsou při vývoji aplikací opomenuti. Jejich postřehy a podněty pomohou kolegům, aby naše aplikace mohly pohodlně používat všechny věkové kategorie,” dodává Martin Mesršmíd, ředitel DIA.
Zástupci seniorů uvítali možnost vyjádřit se k digitálním službám státu a nabídli své služby i u testování dalších produktů „Ráda jsem se seznámila s novou aplikací a zároveň mě těší, že jsem dostala možnost vyjádřit svůj názor a podělit se o své zkušenosti s jejím ovládáním,“ poznamenala účastnice Ivana T.