S cílem vytvořit kvalitní dopravní uzel, ale také místo, kde se bude lidem líbit a které je bude zároveň dobře propojovat, jsme zahájili přestavbu pražského Masarykova nádraží. Půjde o jednu z nejnáročnějších staveb, při které projdou modernizací nástupiště, nad kterými nově vznikne platforma. Ta bude klidovou zónou se zelenou plochou i pěším spojením mezi Florencí a Hybernskou ulicí.
První vlak přijel na Masarykovo nádraží už v roce 1845. Dnes plní významnou roli zejména v pražské příměstské dopravě, v pracovní dny jím projde až 30 tisíc cestujících. I proto jsme se rozhodli ponechat nádraží v omezeném provozu i v průběhu stavebních prací. Rád bych proto požádal všechny cestující a Pražany o pochopení.
Přál bych si, aby to bylo místo, které bude do budoucna lidi bavit, kde bude přirozené se potkávat a které bude přirozenou branou do České republiky, protože právě sem pravděpodobně přijedou úplně první vlaky z pražského letiště, než tu rychlou dopravu přesměrujeme na hlavní nádraží. Záleží nám na tom, abychom do budoucna propojili leteckou dopravu, vysokorychlostní vlaky i rychlíky.
Proměna nádraží je možná jen díky úzké spolupráci státu, hlavního města Prahy a soukromého investora. Věřím, že to znamená opravdu unikátní krok do budoucnosti dopravy v České republice i do hezké budoucnosti Prahy a že i další takové uzly se budou měnit v úzké spolupráci soukromého a veřejného sektoru.