Park bude úchvatným místem plným zeleně a přátelským prostorem jak pro lidi, tak pro druhově pestrou přírodu. Najdete tu relaxační zóny, sportoviště nebo výběh pro psí kamarády. Zároveň ale bude park v návaznosti na most plnit protipovodňovou funkci.
V případě zvýšeného stavu vody se nejdřív začne plnit polder, který se až při dvacetileté vodě začne přelévat k protipovodňové části mostu (odborně inundačnímu mostu).
Co se týče dopravy, pod inundačním mostem povede cykloztezka A2. Samotné podmostí pak bude zabydlené různými obchůdky, kavárničkami a dalšími službami. Ale využití najdou i volně prostupné části mostu, kde najdete třeba posezení nebo sportovní plácky.
Město je zkrátka propojený organismus, který nejlépe funguje, když spolu jednotlivé části komunikují. Proto i dopravní stavby musí navazovat na okolní rozvoj území, o který se stará kolega Petr Hlaváček - náměstek pro rozvoj. Děkuji mu za tu péči a spolupráci!
A gratuluji česko-belgickému týmu architektonických studií OMGEVING+FISER+VRV+SINDLAR k takto krásnému vítěznému projektu.
P.S.: Často se lidé ptají, proč zrovna jméno Park Maniny, když si tento název spojují spíš s protějším břehem. Vysvětlení je jednoduché. Původní Maniny byly také zčásti v okolí nového parku. Změnilo se to až s regulací toku Vltavy.