„Příklady oceněných ukazují, že poctivá práce se vyplácí a má to smysl,“ řekl hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich, pod jehož záštitou akce proběhla.
„Jsme moc rádi, že můžeme tímto způsobem veřejnost nejen v Jihomoravském kraji, ale i po celé ČR upozornit na podnikatele a firmy, kteří naplňují vysoká očekávání spotřebitelů, a že u nás bude díky nim a jejich práci spokojených zákazníků přibývat,“ uvedl za SČS během slavnostního vyhlášení koordinátor těchto cen Viktor Vodička.
Udělení Národní ceny českých spotřebitelů Spokojený zákazník totiž vyjadřuje skutečnost, že daný podnikatelský subjekt poskytuje své služby nebo produkty v souladu s vysokým očekáváním spotřebitelů a že v rámci svého oboru naplňuje nejen požadavky dané obecně závaznými právními předpisy a zejména živnostenským zákonem, ale že má při poskytování služeb a uvádění výrobků na trh dostatečně srozumitelně deklarovánu i jejich jakost, že má zaveden odpovídající systém pro řešení stížností a požadavků spotřebitelů a že své služby anebo výrobky poskytuje na nadstandardní úrovni.
Do hodnocení a konečného výběru oceněných podnikatelů jsou přitom zapojeni nejen spotřebitelé, ale i zástupci místních a podnikatelských samospráv, profesních komor, dozorových orgánů, živnostenských úřadů a další nevládní organizace. Návrhy na přiznání ceny jsou pak podrobeny vždy přezkoumání v hodnotící komisi, kterábyla v Jihomoravskémkraji ustavena již v roce 2001 a které předsedá náměstek hejtmana pan Ing. Jan Zámečník.
Společně s nově oceněnými podnikateli tak bylo v Jihomoravskémkraji uděleno již celkem 283 těchto cen Sdružení českých spotřebitelů a bližší informace o nich stejně jako o jejich zásadách, podle kterých jsou vyhlašovány, je možné najít na stránkách ZDE.