20.09.2012 15:06:00
Projekt na zefektivnění činností v resortu justice dokončen
Ministerstvo spravedlnosti zahájilo v srpnu loňského roku projekt spolufinancovaný z operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost s názvem Efektivní justice – nástroje pro efektivní projektové řízení v resortu justice.
Předběžné výstupy projektu shrnula závěrečná konference konaná v Justičním areálu Na Míčánkách dne 14. září 2012. Výstupy se zaměřily v prvé řadě na provázání jednotlivých, v současné době realizovaných projektů elektronizace veřejné správy a elektronizace justice, např. používání datových schránek, elektronického spisu, základních registrů atd.
Projekt zároveň zkoumal používání moderních manažerských nástrojů a možnosti jejich aplikace ve specifickém prostředí justice. V jednotlivých posuzovaných oblastech bylo zjišťováno, jaké lidské zdroje, procesní úpravy a v neposlední řadě i finance jsou nezbytné k zefektivnění stávajících procesních postupů v resortu.
Za tímto účelem bylo v první fázi projektu vysoutěženo pět dodavatelských společností. Každá z těchto společností vypracovala analýzu jedné ze zkoumaných oblastí. Konkrétně se jednalo o tyto analýzy a dodavatele:
a. Analýzu zahraničních zkušeností se zvyšováním efektivity a optimalizací procesů v rámci resortu justice – Havel, Holásek & Partners s.r.o, advokátní kancelář;
b. Procesní analýzu základních postupů v resortu justice - Grant Thornton Advisory s.r.o.;
c. Analýzu dosavadních zkušeností s využíváním moderních ICT nástrojů v resortu justice - Scott & Hagget Czech, s.r.o.;
d. Analýzu současné disponibilní ICT infrastruktury v rámci resortu justice – EI-PRAGUE, s.r.o.;
e. Analýzu možností využití moderních manažerských nástrojů pro zvýšení efektivity resortu justice - EDUKOL vzdělávací a poradenské sdružení s.r.o.
Na základě závěrů z těchto analýz sestavuje šestá vysoutěžená společnost, eNovation, akční plán zvyšování efektivity a úspory nákladů v resortu justice, který má být hotov do konce září. Součástí akčního plánu budou i studie proveditelnosti, včetně analýzy nákladů a výnosů konkrétních projektů, které umožní určitou úsporu provozních nákladů v resortu justice a v ideálním případě i zkrácení délky soudního řízení.
Nedílnou součástí projektu byla i příprava na spuštění základních registrů v resortu justice, k němuž došlo 1. července 2012. Pro tyto účely proběhla v rámci projektu řada školení pro pracovníky resortu, kteří tak byli seznámeni s tím, jak základní registry používat a jaké jsou jejich dlouhodobé přínosy.
Tiskový odbor ministerstva spravedlnosti
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout