Pánové, co uděláte pro řešení dlouhodobě katastrofální dopravní
situace v mém kraji? Najdete odvahu popostrčit věc dálnici D3 aspoň o
krůček dál? Železniční tahy také čekají na svou modernizaci. Dále, jako
člověk, který má rád svůj kraj, se ptám, kdy skončí zmatky a nejasnosti
kolem Národního parku Šumava. To, co předváděly minulé kabinety, byla
jen série trapných improvizací.
Nový, mladý a minulými
kompromisy nezatížený ministr Tomáš Podivínský má šanci na pozitivní
posun, který by uspokojil jak lidi, kteří v regionu žijí, tak i zájmy
ochrany a stabilizace životního prostředí. Respektuji plně kompetentnost
Jiřího Ciencialy jako odborníka na průmysl. Ale jako občan našeho kraje
se ho budu ptát na jeho osobní přístup k dostavbě temelínské jaderné
elektrárny. Je to nejen zájem České republiky, ale i Jihočechů, aby v
této věci bylo přece jen více jasno. Zemanův okruh prosazuje myšlenku
průplavu Dunaj-Odra-Labe.
Praotcem myšlenky je paradoxně už
Karel IV., který chtěl nechat propojit povodí Vltavy a Dunaje, kolem
věci bylo napsáno mnoho studií a pozemky blokované pro eventuální
průplav mají zásadní význam pro ekologickou stabilitu země (jak ukázaly i
nedávné povodně). Vím, že nový kabinet zásadní kroky neudělá, ale jeho
názor nás velmi zajímá.
Ve stínu nyní probíhajícího úspěšného
českokrumlovského hudebního festivalu je osud takzvané točny. Ministr
Balvín by mohl dosáhnout zklidnění kolem tohoto problému. A nový kabinet
musí zaujmout stanovisko k nehoráznému vměšování ze Ženevy, které se
týká kauzy Lety. Výroky, které ze zahraničí zaznívají, nemají oporu ve
faktech. Jakákoli vláda musí hájit dobré jméno republiky a tedy i tento
kabinet. To je jen pár otázek, které my Jihočeši klademe Rusnokovu týmu.
Snad se tak nastartuje diskuse, která v minulém období zcela chyběla.
Petr Braný, poslanec Parlamentu ČR za KSČM