Rád bych připomněl, že koncepčně byla trasa D3 řešena v územních plánech velkých územních celků (VÚC) Pražského regionu a okresu Benešov. Posuzována byla v několika variantách a o konečném výběru trasy rozhodla vláda ČR již v roce 2005. Územní plán byl poté schválen Zastupitelstvem Středočeského kraje napříč celým politickým spektrem. Dálnice D3 je zařazena do sítě dálnic ČR a zahrnuta i v dokumentu závazného pro pořizování zásad územního rozvoje krajů a územních plánů obcí, tj. v „Politice územního rozvoje 2008 ČR“, v čl. 5 koridory a plochy dopravní infrastruktury. Koridor byl proto beze změn převzat do Zásad územního rozvoje Středočeského kraje.
Jsem skutečně přesvědčen, že námi zpracované Zásady územního rozvoje SK byly vyhotoveny v naprostém souladu s právními předpisy a že rozhodnutí soudu o zrušení koridoru ve prospěch tří obcí (Ješetice, Tisem, Václavice) a jedné soukromé osoby není správné. Podle mých informací byl vliv předpokládaného nárůstu dopravní zátěže na zdraví obyvatel posuzován již v roce 2012 prostřednictvím EIA. Souhlas se záměrem stavby vydalo Ministerstvo životního prostředí ČR 1. února 2012.
Rozhodl jsem se proto, že budu iniciovat podání kasační stížnosti Středočeského kraje k Nejvyššímu správnímu soudu v Brně a pevně věřím, že pondělní jednání všech členů Rady kraje tento návrh urychleně přijme.
Věřím také, že zdravý rozum nedovolí, aby se dnes dlouhodobě plánovaná stavba na úkor většiny zastavila a že se obyvatelé žijící podél současné silniční trasy spolu s tisíci na jih jedoucích řidičů konečně dočkají tolik potřebného moderního silničního tahu, který spojí Prahu s Českými Budějovicemi i jihem Evropy.
Josef Řihák, senátor a hejtman Středočeského kraje