Mgr. et Mgr. et Mgr. Tomáš Zdechovský, Ph.D., MBA

Poslanec EP a člen předsednictva KDU-ČSL
  • KDU-ČSL
  • europoslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,9. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

03.01.2014 22:41:50

Nesmíme přestat bojovat za dárkonoše Ježíška

Nesmíme přestat bojovat za dárkonoše Ježíška

Ať si říká, kdo chce, co chce, bojovat za českého dárkonoše Ježíška se vyplatilo. Nejen, že všichni z nás, co na Ježíška stále ještě věříme, jsme dostali nejlepší dárky. Ale za daleko důležitější vidím opětovnou renesanci českých tradic a zvyků...

 Ať si říká, kdo chce, co chce, bojovat za českého dárkonoše Ježíška se vyplatilo. Nejen, že všichni z nás, co na Ježíška stále ještě věříme, jsme dostali nejlepší dárky. Ale za daleko důležitější vidím opětovnou renesanci českých tradic a zvyků, která potěší všechny hrdé vlastence a milovníky české kultury. Kapr, vánočka, stromeček, purpura, Františkové, jmelí, cukroví, koledy a spousta dalších tradic k českým Vánocům prostě neodmyslitelně patří. 

Ještě před několika lety jsme se báli, že vánočním tradicím v českých domácnostech odzvonilo, protože počet Santů ve výlohách, reklamách a na balkónech raketově vzrostl. Česká republika znovu rudla a sobů bylo více jak oslíků v jesličkách. Tehdy se mě můj čtyřletý syn Tobiášek zeptal, zda má psát dopis i Santa Clausovi. A to byla ta poslední kapka. Od té doby vytáhly bojovat desítky sněhuláků po České republice za záchranu Ježíška.

Po pěti letech boje se ukazuje, že to mělo smysl. Nejnovější výzkum společnosti Focus jednoznačně ukazuje, že Vánocům v České republice dominuje dárkonoš Ježíšek. Ten rozdává dárky v 92 % českých domácností. Podíl jeho „konkurentů“ je zanedbatelný - Děda Mráz 0,6 %, Santa Claus 0,3 %. V 6 % domácností naděluje dárky někdo jiný, jehož totožnost bohužel neznáme. 1 % dotázaných uvádí, že se v jejich domácnosti Vánoce vůbec neslaví.

Postava komerčního Santy lidem vadí

            Lidem v České republice vadí používání postavy Santy Clause v předvánoční reklamě, což je vidět na stále menším počtu reklam v roce 2013, které užívají Santa Clause nebo jeho atributy. Téměř polovina respondentů (44 %) uvedla, že jim taková reklama vadí. Čtvrtině respondentů nevadí a třem desetinám je to jedno. Negativní postoj vyjadřují především starší respondenti a důchodci, názory se naopak nediferencují podle pohlaví či vzdělání dotázaných.

Především v posledních třech letech se stále více objevuje Ježíšek jako ten, kdo nosí našim dětem dárky. Lidé se daleko více vrací k českým tradicím a zvykům a to je dobře. Proto zůstávám velkým optimistou a věřím, že tradice českých Vánoc jsou v tuto chvíli zachráněny. Ještě není úplně vyhráno, ale nevšimnout si betlémského světla na konci komerčního tunelu by byla chyba.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama