Pane Františku, kde jsou vaše slova o tom, že církev má být chudá? Kde jsou ta vaše slova o skromnosti církve? Představitelé české církve pořád žijí v jakési iluzi, že církevní restituce odstraní majetkové křivdy z minulosti. Ale není tomu tak. Církevní restituce vytváří majetkové křivdy součastnosti a budoucnosti. Pokud někdo zastává tézi, že co bylo ukradeno, musí být vráceno, tak v tom případě by bylo dobré, aby Nečasova vláda vrátila občanům republiky to, co jim ukradla. A nejen Nečasova vláda. Je to spravedlivé? Podle Ústavy České republiky jsou si všichni před zákonem rovni. Ale asi je to jen obyčejná fráze. V České republice to funguje tak, že papírově jsme si všichni rovni, ale někdo si je rovnější. V tomto případě je to církev.
Není možné, aby Benediktinský klášter bez mnichů požadoval v restitucích 529 pozemků!! Dále nesmíme akceptovat, že církve požádaly Národní galerii o cca 500 uměleckých děl. A je ještě více nemorálních a neetických požadavků různých církví. Říkám si, co se to stalo s Českou republikou? V jaké době to žijeme, že církev chce opět majetky a finance?
Ještě jedna poznámka. Pokud církev hystericky křičí o tom, že to, co bylo ukradeno, musí být vráceno, tak v tom případě, ať katolická církev vrátí majetek, který dříve patřil jejím ovečkám. Dále ať církev vrátí majetek, co si za dlouhá staletí nakradla a také ať vrátí majetek, který si nakradla křižáckým tažením. Co myslíte? Myslím, že by to bylo spravedlivé.
Věřím
tomu, že kardinál Dominik Duka po setkání s papežem je tzv. na
koni. Pan Duka si myslí, že vyhrál. Ale uvidíme, jak to nakonec
vše skončí. Kardinál Dominik Duka je muž, který miluje dnešní
tvrdý druh kapitalismu. A každý den nám to dává okázale
najevo. Kardinál Dominik Duka nežije ve skromnosti a pokoře. Ale
žije. Spokojeně.
Petr Cvalín, člen okresního výboru
KSČM v Domažlicích