Už čtvrtým rokem se Galerie Portheimka věnuje užité reklamní tvorbě. Po výstavách divadelních a filmových plakátů ze 60.–80. let a výstavě mapující grafickou a výtvarnou tvář československého jazzu a rocku předlistopadového období připravili organizátoři na duben výstavu prvorepublikové reklamní tvorby, často poetické, nápadité i výtvarně osobité.
Československá reklamní tvorba tehdy v mnohém směru navazovala na poetiku někdejší rakousko-uherské monarchie, ale byla průběžně oživována novými, zejména technickými prostředky a vynálezy.
Zatímco například reklamní poutače a drobný merkantil v potravinářství ještě držel takříkajíc linii „starého světa“, reklamy na automobily, bicykly, gramofony či rádia už jdou pevně v tempu moderní doby, inspirovány i obrovským boomem produkce ze zámoří, ve Spojených státech.
„Výstava bude právě konfrontací obou zdánlivě nesouměřitelných, ale souběžně jdoucích světů – idyly éry valčíků, a svižného rytmu nastupující éry swingu, řečeno hudební terminologií,“ uvedla zástupkyně starosty Marie Ulrichová-Hakenová. Na výstavě budete moci vidět nejen klasické plakáty a poutače, ale i drobné reklamní předměty či rekvizity dobového života za 1. republiky.
Vernisáž se uskuteční 7. dubna od 18 hod, Portheimku je možné navštívit každý den kromě pondělí od 13 do 18 hodin.