Zde ovšem vidím i jisté riziko, které je právě spojeno s mateřskými školkami. Ty musí splňovat mnohem náročnější hygienické a jiné nároky, než zařízení dětských skupin. Ale hlavně nároky na vzdělání personálu mateřských škol jsou mnohem vyšší. U dětských skupin chybí kontrolovatelný plán péče.
I díky tomuto podalo mnoho poslanců a poslankyň pozměňovací návrhy, které omezují věk dítěte, po který by mohlo navštěvovat dětskou skupinu. Pozměňovací návrhy se týkají i jiných oblastí. Ať už se jedná o očkování, nebo zabezpečení stravování, hygienických norem, nebo právě omezení věku.
Protože v hnutí Úsvit přímé demokracie vnímáme velké riziko v rozdílu ve vzdělávání dětí v dětské skupině a klasické mateřské škole, podali jsme i my pozměňovací návrh, který vymezuje věk, po který může dítě dětskou skupinu navštěvovat. Navrhujeme, aby dětskou skupinu mohly navštěvovat děti od jednoho do čtyř let věku. Poté by měly navštěvovat klasickou mateřskou školu. Tím by se zabránilo diskriminaci té části dětí, které navštěvovaly dětskou skupinu a neměly pedagogické vedení na takové úrovni, jako děti v mateřských školách. Nechceme, aby se v první třídě základní školy potkávaly děti s jinou úrovní znalostí, což by se zákonitě stalo, kdyby byl přijat zákon tak, jak je v tuto chvíli navržen.
Vnímáme dětské skupiny jako velmi důležitou a prospěšnou aktivitu, která může pomoct rodinám, zároveň však věříme, že současná i následující vlády najdou v rozpočtu prostředky pro výstavbu klasických mateřských školek tak, aby v nich bylo místo pro všechny děti a nevznikaly by rozdíly v předškolním vzdělávání dětí. Protože všechny odborné studie dokazují, že právě předškolní věk hraje nejdůležitější roli ve formování osobnosti dítěte.