Na jedné straně prohlašují, že podporují variantu přestavby železničního uzlu s nádražím pod Petrovem. Na druhé straně však podporují konání případného referenda, jehož organizátoři se opakovaně otevřeně vyslovili proti oběma variantám. Tento zásadní rozpor je doložen tiskovou zprávou ze dne 2. 7. 2014, která je k dispozici zde: http://www.nadraziureky.cz/aktuality/24/
"Představitelé Strany zelených podporují referendum, aby si získali pozornost před komunálními volbami. Znovu potvrdili, že jsou proto ochotni mást veřejnost vědomě rozporuplnými vyjádřeními," řekl 1. náměstek primátora Robert Kotzian. Dodává: "Nelze podporovat konání referenda a současně tvrdit, že potřebujeme variantu Pod Petrovem."
Druhá otázka předkládaná organizátory referenda navíc požaduje určení nejlepšího řešení modernizace prostřednictvím soustavy otevřených návrhových soutěží. To znamená hledání zcela nového řešení od začátku, a tedy popření obou variant rozpracovaných v rámci studie Dopracování variant řešení železničního uzlu Brno (viz tisková zpráva ze dne 30. 6. 2014: http://www.nadraziureky.cz/aktuality/23/).
"Tvrdí-li někdo, že existuje řešení systémově odlišné od variant Řeka a Petrov, které je současně realistické, nemluví pravdu," doplnil Robert Kotzian.
Nyní dokončená studie brněnského železničního uzlu potvrdila realizovatelnost dvou variant, Řeka a Petrov. Stát v procesu, jehož nestrannost a nezávislost uznává město Brno i Občanská koalice Nádraží v centru, rozhodne o variantě k realizaci v příštím roce.