Dnes bych se, inspirován i dotazem jedné čtenářky, chtěl blíže věnovat MHD v Praze. Vzhledem k tomu, že mým koníčkem je cestování a poznávání dopravních systémů, mohu srovnávat. Musím s hrdostí konstatovat, že MHD v Praze je na minimálně srovnatelné úrovni s metropolemi vyspělých států. Přesto víme o řadě problémů a máme recept i na jejich řešení. Rád bych vám představil důležitou část našeho volebního programu, právě na téma MHD. Věřím, že vás zaujme a že nám svými hlasy umožníte taková řešení uskutečnit.
Cituji z programu politického hnutí PRO PRAHU:
„Podporujeme výrazně vyšší využití potenciálu Vltavy, který je dlouhodobě opomíjen. Chceme zahájit rozvoj přístavů a koncepčního využití náplavek. Vodu chceme využít i při přepravě obyvatel, např. pomocí systému vodní obslužnosti ze Smíchova do Podolí, zavedeme tzv. vodní tramvaje a vybudujeme 23 nových přístavišť, která budou navazovat na cyklostezky a další areály volnočasových aktivit.
Do 10 let vybudujeme novou trasu metra D z Písnice na náměstí Míru, a to v její lehké variantě, která je finančně méně náročná než klasické metro, čímž snížíme náklady o 30 %.
V první fázi chceme propojit Letiště Václava Havla s centrem města železniční tratí a zahájit přípravy dostavby metra na letiště.
Praha má kvalitní MHD, chceme však, aby byla ještě více vstřícná k matkám s kočárky nebo handicapovaným. Důležitá je pro nás i bezpečnost v MHD, kterou chceme zajistit posílením městské policie v této oblasti.
Zasadíme se o zkvalitnění a větší využití potenciálu příměstské vlakové dopravy. Železnice se musí stát plnohodnotnou součástí pražské dopravy, zejména z hlediska jejího využití Pražany.
Podpoříme rozvoj tramvajové dopravy v centru města na Václavském náměstí a budeme usilovat o navrácení chybně zrušených tramvajových tratí.“
Rád si přečtu nebo vyslechnu i vaše připomínky, názory či nápady.
Ing. Jan Skalický, předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU,
kandidát na starostu Prahy 5