Nabízíme ucelenou koncepci parkování, která řeší záchytná parkoviště, systém parkování v Praze i v jejím centru. Cílem naší koncepce je napomoci propojení všech druhů dopravy ve městě a jejich plynulá návaznost. Naše koncepce je inspirována funkčními parkovacími systémy v moderních evropských metropolích, jako je například Madrid, Vídeň nebo Amsterdam.
■ Chceme vybudovat 30 000 nových parkovacích míst v multifunkčních domech P+R v okrajových částech Prahy.
■ V centrálních částech Prahy prosadíme využití nevyužívaných kapacit mimo ulice – volnější ulice pro chodce.
■ Systém placených parkovacích míst musí být finančně stupňovaný podle lokalit.
■ Hlavním rozpoznávacím znakem rezidenta a v parkovací zóně má být SPZ, nikoli zbytečné parkovací karty jako dnes.
■ Vytvoříme přesnější specifikaci rezidentních zón s prioritou na komfort a zájmy rezidentů. Naším cílem je, aby rezident zaparkoval v blízkosti svého bydliště.
■ Celý systém bude více zapojovat moderní technologické prvky, mobily, GPS navigace, soukromá parkoviště, atp.
■ Cílem celé koncepce je motivovat lidi, aby zbytečně necestovali do centrálních částí Prahy autem, ale MHD.
Mimochodem, víte, že Praha má dnes zhruba 3.000 parkovacích míst v systému P+R a potřebovala by jich aspoň desetkrát tolik ?
Ing. Jan Skalický, předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU,
kandidát na starostu Prahy 5