Radek Rozvoral

Člen předsednictva hnutí SPD. Předseda RK SPD STČK.
  • SPD
  • Středočeský kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

14.08.2014 14:04:55

Další tunel za stovky milionů – na ministerstvu zemědělství!

Další tunel za stovky milionů – na ministerstvu zemědělství!

Na světlo světa se z kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu objevil další tunel za stovky milionů korun, tentokráte na ministerstvu zemědělství.

Aktuálně se díky kontrole NKÚ dovídáme, že v letech 2008 až 2013 stát prostřednictvím ministerstva zemědělství a státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) vynaložil půl druhé miliardy korun na reklamní kampaně podporující potraviny a víno. Jednalo se především o značky Klasa, Regionální potravina a Vína z Moravy, vína z Čech.

Jestli a nakolik ale kampaně naplnily požadované výsledky, není ani u jedné těchto značek zřejmé. Za klíčový nedostatek považují kontroloři právě nekonkrétní cíle kampaní. Pro možné vyhodnocení chyběly jak výchozí hodnoty, tak i ty, kterých mělo být dosaženo. Potíže objevili kontroloři i při zadávání veřejných zakázek, kde u všech šesti nadlimitních ministerstvo a fond porušily zákon kvůli netransparentnosti výběrového řízení.

SZIF v letech 2009 až 2013 v několika desítkách akcí na podporu značky Klasa proplatil faktury za práce, které nebyly ukončeny nebo vůbec neproběhly. Takto bylo proplaceno přes 96 milionů korun. Kontrolory ovšem zaujaly i tři novinářské výpravy za 117 milionů, kdy součástí exkurze v mlékárně byla i návštěva lázní a indická masáž! Výsledkem této akce byly mimo jiné články, v nichž o značce Klasa nebyla ani zmínka!

Lidé, kteří tyto peníze netransparentně a proti předpisům přihráli reklamním agenturám, se vůbec nezajímali, zda kampaně měli nějaký efekt! Tedy kromě toho, že si někdo přišel na půl druhé miliardy. Odpovědní politikové a úředníci nám k tomu už nic neřeknou, jelikož na ministerstvu a ve fondech již nikdo z nich nepracuje. A to je právě kámen úrazu. Opět za to není nikdo zodpovědný a nebude nikdo potrestán!

Nechápu, proč má být spotřebitel manipulován státem za peníze, které státu svěřil coby daňový poplatník. Kampaně za milióny potřebuje přece zboží špatné, ty ať si platí soukromníci ze svého. Dobré zboží se totiž chválí samo, což je osvědčený přístup našich předků.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama