Ministerstvo dopravy jako zadavatel této veřejné zakázky nese odpovědnost za to, že soutěž probíhá v souladu se zákonem a nikdo z uchazečů není diskriminován. „Právě proto, že dbám na co nejdůslednější kontrolu této důležité zakázky, považuji za nutné ještě před finálním rozhodnutím ověřit, zda žádný z uchazečů nepředložil mimořádně nízkou nabídkovou cenu. Tento svůj záměr jsem nikdy neskrýval, a ostatně jsem ho potvrdil i na dotaz médií,“ zdůraznil Prachař. Ministr dopravy důrazně odmítá spekulace, že by šlo o nějakou zákulisní hru, naopak je jeho cílem zajistit řádný průběh celé soutěže.
Pokud jde o časový harmonogram výběru nového provozovatele mýtného systému, který by měl fungovat od roku 2017, je především odpovědností předchozích vlád, že tuto klíčovou věc zanedbaly, nedokázaly včas zahájit přípravu tendru a způsobily značné zpoždění. „Není to jediný dluh v oblasti mýtného systému, který napravujeme až nyní. Už v roce 2012 měla být zavedena evropská služba elektronického mýta, ale hotové v tom nebylo nic. Dospělo to až do stavu, kdy s námi Evropská komise zahájila řízení pro porušení povinnosti. Vytvořením potřebných podmínek pro fungování této evropské služby jsme hrozbu sankcí odvrátili. Jde ale o další příklad toho, že kolem mýta teprve nyní řešíme letité problémy,“ upozorňuje Prachař na postihy, které České republice hrozily v souvislosti s nedodržením termínu aplikace evropské služby elektronického mýta.