Ing. Jan Skalický

  • BPP
  • Děčín
  • zastupitel města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.10.2014 16:21:00

Chybí odvaha stavět

Chybí odvaha stavět

Tento týden jsme byli svědky tvrzení ministra dopravy, že neexistuje dobrý adept na generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic.

V průběhu posledního roku máme tak už pátého ředitele této státní organizace. Úmyslně neuvádím jejich jména, protože, kdo si to má pamatovat?

To vše v době, kdy máme rozvrtanou D jedničku, nedořešenou R třicepětku, zavalenou D osmičku, přerušovanou D trojku, zmatenou R padesátdvojku z Brna do Vídně, nedostavěný Pražský okruh, v době, kdy se nám nedaří čerpat prostředky, které se nám válejí v Bruselu. Ale, proč se tomu divíme, když se nám ministři dopravy mění jak apoštolové na Pražském orloji?

Sám jsem byl ředitelem státní organizace pod ministerstvem dopravy, kde jsem nastupoval jako čtvrtý v řadě během pouhých 7 měsíců a tak moc dobře vím, o čem mluvím. Organizace po tolika změnách byla bez pořádného rozpočtu, personálně poddimenzovaná a v médiích v lepším případě ignorovaná. Stálo mě to dva roky intenzívní dřiny, abych vrátil vodě význam.

Prosadil jsem, že jediným kritériem ve veřejných zakázkách na ŘVC byla cena. Důsledkem nestability na postu ředitele je například vznik "zájmového sdružení" na ministerstvu dopravy, které má, jak se zdá, jediný cíl, a to zlikvidovat vodní dopravu. Činnost této záškodnické party už nese svoje ovoce - například vyřazení vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe z transevropské sítě. Tím přišla Česká republika řádově o 300 - 400 miliard (!) korun z evropských fondů a o tisíce pracovních míst v regionech s nejvyšší nezaměstnaností.

Kolik nás bude stát podobná nestabilita ŘSD? Také stovky miliard? A o kolik let se protáhne rekonstrukce D1? A co Pražský okruh ? Ten to má úplně nejtěžší. Nestabilní situace je na všech zainteresovaných stranách. ŘSD - 5 ředitelů za rok, Praha - 3 různé městské rady za volební období, 2 obžalovaní primátoři, Středočeský kraj - 3 hejtmani za dva roky.

Jakákoliv dopravní infrastruktura potřebuje na realizaci stabilitu. Proto ministerstvo potřebuje odvážného lídra, který bude tvrdě pracovat a zajistí stálý rozvoj dopravní infrastruktury. V posledních letech není problémem dopravních staveb financování, jelikož každý rok zůstává v SFDI více než 10 miliard Kč. Je problém nepřipravenost, stálé změny a malá odvaha stavět.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama