Po zasedání dopravního výboru zhodnotil připravovaný německý system mýtného jako diskriminační.
Jedním z témat, které bylo diskutováno v průběhu slyšení o mýtných systémech, které se uskutečnilo v rámci jednání výboru pro dopravu, bylo zavedení mýtného na německých dálnicích. Německo navrhuje ve svém novém systému výběru dálničních poplatků, aby se část poplatků vracela Němcům od státu zpět. Což se samozřejmě netýká cizinců. Cizinci by tak měli mýto dražší a přispívali na německé dálnice víc, než sami Němci.
Pavel Svoboda k tomu uvádí: „Z pozice předsedy právního výboru se zasadím o to, aby případné zavedení mýtného na německých dálnicích bylo založeno na principu rovného zacházení se všemi občany Evropské unie bez rozdílu.
Je třeba také myslet na dobře fungující spolupráci mezi členskými státy zejména v příhraničních regionech, kterou bychom měli v maximální možné míře podporovat a ne jí opět klást do cesty překážky. Komise musí být v této otázce neutrální a musí pevně hájit zájmy všech občanů, žádná země nesmí znevýhodňovat cizince při placení mýtného vůči svým obyvatelům.“
Dalším téma, které zaznělo na slyšení bylo zavedení technické interoperability národních systémů. Jedná se o evropskou prioritu, která by zjednodušila platbu mýta pomocí jedné palubní jednotky, funkční po celé Evropě, jak také mimo jiné uvedl koordinátor EPP Wim Van de Camp ve své tiskové zprávě.