Podle europoslankyně Olgy Sehnalové (ČSSD, S&D), členky Výboru pro dopravu a cestovní ruch, existují minimálně tři důvody, proč bylo nutné návrh zamítnout: zajištění spravedlivé hospodářské soutěže, boj proti sociálnímu dumpingu a lepší bezpečnost silničního provozu. „Nesmíme umožnit těm dopravním firmám, které nutí řidiče k práci v nelidských podmínkách, které praktikují nelegální kabotáž, které obcházejí pravidla, aby měly v tvrdé konkurenci, která v tomto sektoru panuje, nekalou výhodu,“ uvedla poslankyně při projevu na plénu.
Zajištění důstojných sociálních podmínek pracovníkům v silniční nákladní dopravě je jednou z nejdůležitějších priorit politické skupiny sociálních demokratů v Evropském parlamentu. „Zde jsme na jedné lodi s představiteli evropských dopravních odborů, kteří na neudržitelnou situaci, jenž ovšem není žádným tajemstvím, dlouhodobě upozorňují. Ozývají se také samotní řidiči, kteří jsou mnohdy nuceni práci za nelidských podmínek přijmout,“ uvedla poslankyně Sehnalová.
Evropská komise návrh představila v rámci svých prováděcích pravomocí. Europoslanci jej tak mohli bez připomínek zamítnout. Proti návrhu hlasovala tzv. kvalifikovaná většina poslanců, která byla potřebná pro zamítnutí návrhu. Komise jej bude muset přepracovat.