V této situaci ŘSD jako největší investor v resortu dopravy nyní vrací do Bruselu 20 miliard korun, které mohly sloužit právě k výstavbě nových dálnic. Je to velmi smutné a za tento stav je konkrétně někdo politicky odpovědný.
Jsou to především předchozí pravicové vlády, a zejména pak ministři dopravy Nečasovy vlády. Počínaje V. Bártou a konče Stanjurou. Přes Rusnokova ministra dopravy Žáka, až po Babišova ministra dopravy Prachaře. Všichni tito ministři rukou společnou a nerozdílnou, byť s rozdílnou mírou zavinění, způsobili, že nebyla zajištěna dostatečná připravenost územní vč. výkupů pozemků, ani připravenost projektová, což samozřejmě bránilo tomu, aby byla vypsána výběrová řízení na výstavbu dílčích částí dálnic. Překonání tohoto stavu si nyní vyžádá jistý čas. Jde o to, aby tento čas nebyl nepřiměřeně dlouhý a aby se již na konci tohoto roku začaly objevovat pozitivní změny, vč. příznivého vlivu na zakázky a tedy i na rozsah stavební výroby v celé České republice.
Jiří Paroubek