Slavnostního vypravení vlaku z pražského Masarykova nádraží se zúčastnil i středočeský hejtman Miloš Petera (ČSSD).
„Na cestování vlaky v sedmdesátých a osmdesátých letech si velmi dobře vzpomínám – na koženková sedadla, vagóny, v nichž se kouřilo, na vcelku nevábné hygienické podmínky. Je dobře, že si je zásluhou nadšenců z Klubu železničních cestovatelů může vyzkoušet i dnešní mladá generace a porovnat je s dnešními moderními soupravami. I my na Středočeském kraji se snažíme přispět ke zvýšení kultury cestování především na příměstských tratích, které dotujeme, a jsem rád, že se nám to ve spolupráci s Českými drahami daří. Takže ta koženka už je opravdu jen nostalgickou vzpomínkou,“ konstatoval hejtman Petera.
Páteční jízda zrekonstruované dobové vlakové soupravy včetně kartonových jízdenek a stylově oblečeného personálu do Lovosic měla připomenout skutečné zážitky cestujících z roku 1980, kteří se z tehdejšího nádraží Praha-střed vydali na odborářskou rekreaci posilovým rychlíkem přes Bad Schandau a Drážďany do Stralsundu na tehdy populární Rujánu v Německé demokratické republice. Jenže cesta kvůli nehodě na německé straně hranic skončila právě v Lovosicích, odkud se po delším čekání museli vrátit zpátky do Prahy.
Klub železničních cestovatelů byl založen v roce 1985 jako odnož Klubu českých turistů. Sdružuje nadšence o železnici, cestování, turistiku a poznávání technických, kulturních, historických a geografických zajímavostí České republiky. Mimo samotné turistické akce, na něž členové jezdí převážně po kolejích, se klub zaměřuje i na připomínání slavné železniční historie, k čemuž mj. slouží i sbírka kolejových vozidel. Vydává i vlastní zpravodaj, železniční turistické průvodce a další tematické materiály. V současnosti eviduje zhruba 220 členů.