„Předložená řešení spojení Prahy s letištěm a Kladnem jsme posuzovali z hlediska náročnosti budoucího provozu na železniční trati Praha–Kladno, od které se budou odvíjet investiční náklady na výstavbu. Zároveň musíme počítat i s tím, že dojde ke zvýšení požadavku na úhradu prokazatelné ztráty z provozu regionální dopravy. Rozhodli jsme se proto pro variantu navrhující rychlou, ucelenou realizaci stavby v celé trase Kladno – Masarykovo nádraží,“ sdělil hejtman Miloš Petera (ČSSD) a dodal, že takto významné dopravní spojení není možné zajišťovat systémem tzv. vlakotramvaje.
Hejtman také upřesnil, že předložené varianty spojení se liší především způsobem napojení na letiště. „Všechny vycházejí buď z využití železniční trati č. 120 ,Dejvické‘ Praha Masarykovo nádraží – Kladno, nebo č. 122 ,Jinonické‘, která je vedena po trase Praha hl. nádraží – Praha-Smíchov – Hostivice – Rudná u Prahy, doplněné o novou kolejovou spojku na letiště. Většina variant také obsahuje vybudování nových železničních zastávek Praha-Výstaviště, Praha-Liboc a Praha-Dlouhá Míle,“ přiblížil návrhy spojení hejtman.
Varianta schválená Středočeským krajem (s označením R1) představuje plně dvoukolejnou trať ,Dejvická‘, kterou jsou do Prahy Masarykova nádraží vedeny všechny vlaky od letiště, které jezdí s intervalem deset minut, od Kladna s intervalem třicet minut u osobních vlaků a třicet minut u spěšných vlaků. Kraj tímto rozhodnutím také podporuje vybudování nových železničních zastávek Praha-Výstaviště, Praha-Liboc a Praha-Dlouhá Míle s dopravním terminálem a parkovištěm P+R i možnost protažení tramvajové trati od Divoké Šárky přes pražské sídliště Dědina k terminálu Dlouhá Míle. „Vzhledem k tomu, že varianta R1 neobsahuje přímé vlakové spojení Kladno – letiště Václava Havla Praha, požadujeme tudíž také ponechání otevřené možnosti dobudování této kolejové spojky v následné fázi výstavby,“ uzavřel hejtman Petera.