Někdo namítne, tak proč si to auto koupil? Ale přijít na to, že vůz má stočené kilometry, nemusí ani nejlepší automechanik. A je opravdu rozdíl mezi tím, zda má vůz najeto 100, 200 nebo 500 tisíc kilometrů.
Jeden příklad z praxe za všechny. Autobazar inzeruje vůz A se stavem tachometru 143.000 km. V polovině roku 2010 byl tento vůz převezen ze zahraničí a první návštěva značkového servisu zde byla za stavu 91.000 km. V průběhu dalších let má vůz A zaznamenány pravidelné návštěvy značkového servisu až do 141.000 km.Jak je možné, že na začátku 2010 má záznam v holandském servisu se stavem 157.000 km? Žádná trojčlenka tady prostě nefunguje…
Podle odhadů odborníků se ročně podaří na podvodech vydělat miliardy
Podvod je podvod a podle toho by měl být trestán. A to od zrušení živnosti, až po vysoké peněžité tresty. Mezitím by však mohl být za minimálně náklady zaveden belgický systém pasu (Car pass) pro každé auto, do kterého je zaznamenáván stav kilometrů při každé návštěvě technické kontroly, servisu nebo nehodě.
Zlodějům a podvodníkům by tak minimálně snížil možnost pokračovat v byznysu, kde se podle odhadů odborníků ročně podaří na podvodech vydělat miliardy korun. Ale to by někdo musel chtít. Mám pocit, že v České republice stále není vůle něco změnit a hledají se důvody, proč proti podvodům s automobily nezakročit. Ale třeba se mýlím...
Přeji hezký den a veselou mysl!