„Jsem rád, že se scházíme zde v Kuřimi, v místě, které bylo pro spoustu řidičů takovou černou můrou. Jihomoravský kraj na jedné straně investuje nejvíce ve své historii – přes jeden a půl miliardy korun do rekonstrukce a obnovy silniční sítě. Na druhé straně to samozřejmě také znamenalo komplikace na řadě míst. Jsme v místě, které je páteřní spojnicí Brna a Vysočiny. Projíždějí tudy denně tisíce lidí a je jasné, že komplikovaná rekonstrukce zde znamenala velké problémy, zátěž zejména pro obce na objízdné trase," uvedl hejtman Michal Hašek.
Jak doplnil, doufá, že podobných, takto kvalitně upravených úseků, budeme mít na jižní Moravě i do budoucna co možná nejvíce. "Kraj se pokusí i v příštím roce navázat na poměrně velké investiční tempo, protože laťku jsme nasadili opravdu velmi vysoko," sdělil.
"Jihomoravský kraj připravuje rozpočet na rok 2016. Po prvním kole koaličních jednání je jasné, že doprava získá v příštím roce nejvíce prostředků na investice. Zatím není jasné, zda pomůže stát. Letos poprvé dal k dispozici krajům zhruba 4,5 miliardy korun. Na jižní Moravu doputovalo asi 350 milionů ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Zdá se, že hnutí ANO a vicepremiér Babiš zatím blokují v příštím roce přidělení prostředků na krajské silnice. Myslím si, že je to hloupé, nejde o peníze pro hejtmany, ale peníze do silnic pro všechny občany České republiky," řekl Michal Hašek s tím, že věří, že se nakonec podaří najít dohodu uvnitř vládní koalice a že i v příštím roce stát pomůže krajům s opravou žalostného stavu silnic.
Vlastní rekonstrukce silnice byla zahájena firmou Inženýrské stavby Brno s.r.o. v květnu letošního roku. V rámci rekonstrukce průtahu byla provedena výměna stávajícího asfaltového souvrství za nový živičný kryt s přídavkem drcené gumy, který snižuje hluk způsobený provozem automobilové dopravy. Dále byly zřízeny nové autobusové zálivy a přechody pro chodce, zajištěno náležité odvodnění a obnoveno dopravní značení.
Rekonstrukce průjezdního úseku v městě Kuřimi byla realizována v rámci programu ROP NUTS.2 Jihovýchod. Stavba má celkovou délku 1,92 km. Náklady na rekonstrukci vozovky činí 22 milionů korun, související náklady města na úpravy podél silnice pak 8 milionů korun. Současně byla během srpna provedena rekonstrukce silnice II/385 v úseku mezi městem Kuřim a obcí Česká, která přímo navazuje na průtah městem Kuřim. Její celková délka je 1,76 km. K financování této stavby byly použity prostředky z rozpočtu SFDI ve výši 6,1 milionu korun.
Rekonstrukci průjezdního úseku silnice městem Kuřim doprovází souběžná investiční akce města Kuřim, které podél rekonstruované silnice II/385 buduje chodníky, veřejné osvětlení a podélná parkovací stání. Silniční provoz v průtahu města Kuřim byl obnoven 3 týdny před stanoveným termínem konce uzavírky. Související dokončovací práce na vozovce, chodnících a přilehlých prostranstvích budou pokračovat již pouze za částečných dopravních omezení.
Obnovení provozu na silničním průtahu v městě Kuřim přispěje ke zlepšení dopravní situace na nedaleké silnici I/43 a ke zklidnění dopravy v obcích, ve kterých byly vedeny objízdné trasy.