Ing. Petr Beitl

  • ODS
  • Liberecký kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,27. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

27.12.2015 16:49:00

Komunikace s občany v Jablonci funguje

Komunikace s občany v Jablonci funguje

Od května letošního roku využívá město Jablonec nad Nisou pro komunikaci s občany mobilní aplikaci Lepší místo. Ta slouží k rychlému hlášení nedostatků ve městě prostřednictvím fotek pořízených mobilem.

 Od května do konce listopadu obdrželo statutární město Jablonec nad Nisou prostřednictvím aplikace 137 podnětů, z nichž 107 je již vyřešeno, 16 je v řešení a 17 spadá do kategorie neřešitelné „Vyřízení jednotlivých tipů se liší dle jejich časové i finanční náročnosti. Rychleji je vyřízen podnět typu nepořádek kolem popelnic, černá skládka, nefunkční pouliční osvětlení. V těchto případech to bývá v řádu jednoho či dvou dní. Naopak větší časová náročnost je u podnětů, kde je nutné dodržet zákonem stanovené lhůty, např. likvidace autovraků, což je 60 dní, nebo kde je nutné vypracovat projekty, oslovit více dodavatelů, např. rozsáhlejší opravy vozovek a chodníků, opravy herních prvků a městského mobiliáře,“ vysvětluje postup Martin Oklamčák, vedoucí oddělení interního auditu a stížností jabloneckého magistrátu, které podněty z aplikace přebírá, eviduje, předává k vyřízení a následně doplňuje v aplikaci informace o jejich řešení.

Lidé posílají na úřad okamžité náměty

Některé podněty se řeší ve spolupráci s městskou či státní policií, technickými službami nebo dalšími organizacemi. Podněty, které nepatří do působnosti města, se projednávají s vlastníkem, týká se to zejména krajských silnic, vodovodů nebo dalších inženýrských sítí. „Mezi neřešitelné podněty se řadí ty, které jsou v soukromém majetku nebo byly po prověření vyhodnoceny jako neopodstatněné,“ konstatuje Oklamčák.

„Jablonec je moderní a otevřené město, komunikace s občany tady funguje ať už na přímo při osobních setkáních nebo prostřednictvím moderních technologií,“ říká primátor a dodává: „Aplikace Lepší místo se v Jablonci ujala. Lidé nám na úřad posílají okamžité náměty a dostávají zpětnou vazbu. V tomto režimu funguje i aplikace Otázky a odpovědi na webu města, mobilní aplikace Lepší místo má tu výhodu, že posílá rovnou fotografie s údajem o lokalitě. To je pro velká pomoc při správě města.“

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama