„Smyslem evropské kampaně Back to School je zviditelnit potřebu podnikatelského vzdělávání z důvodu vysoké nezaměstnanosti mladých v Evropě. Do školy se v rámci kampaně vracejí poslanci jak Evropského parlamentu, tak parlamentů národních, a vysvětlují žákům a studentům pozitivní dopad podnikatelského vzdělávání na jejich konkurenceschopnost a vstup na trh práce,“ uvedl Josef Müller, výkonný ředitel JA Czech. Jak dodal, kampaň odstartovala dnes na Gymnáziu Ostrava Hrabůvka, které ve spolupráci s JA Czech úspěšně začleňuje podnikatelské vzdělávání do výuky již více než dvacet let.
Martina Dlabajová je členkou evropského Výboru pro zaměstnanost a sociální věci a tématu zaměstnanosti mladých lidí se věnuje od svého zvolení do Evropského parlamentu. „Musíme motivovat mladé lidi a rozvíjet v nich podnikavost a kreativitu, ať už si vyberou jakoukoliv profesi. Tvořivost společně s inovativním a aktivním přístupem nebo schopností nést rizika jsou totiž vlastnostmi, které v praktickém životě zužitkují všichni bez rozdílu,“ zdůraznila M. Dlabajová.
Kampaň “Back to School” vznikla pod patronátem JA (Junior Achievement), nejrozsáhlejší a nejstarší vzdělávací neziskové organizace na světě. Jejím posláním je poskytovat mladým lidem praktické ekonomické vzdělávání, rozvíjet jejich znalost, inspirovat je a podporovat v aktivním přístupu k životu.