Ludvík Šulda, BBA

Poctivost se musí vyplácet
  • KSČM
  • Olomoucký kraj
  • krajský zastupitel
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,64. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

04.05.2016 13:37:55

Zlepšení dopravní obslužnosti musí být jednou z našich priorit

Zlepšení dopravní obslužnosti musí být jednou z našich priorit

Za prioritní v oblasti železniční dopravy vidím především tu skutečnost, že občan každého bývalého okresního města, tj. Prostějova, Přerova, Olomouce, Šumperku a Jeseníku by měl být schopen se dostat bez přestupování do každého z nich.

Jestliže mluvíme o Olomouckém kraji a jeho dopravní obslužnosti je potřeba si uvědomit i geografickou polohu tohoto kraje. Vždyť z jeho nejjižněji položeného místa k nejseverněji je to vzdušnou čarou více než sto kilometrů, rovněž tak protínají kraj v jeho severní části Jeseníky, které oddělují severní okres Jeseník od zbývajících čtyř bývalých okresů – Šumperku, Olomouce, Přerova a Prostějova. To vše stěžuje i spojení mezi jednotlivými bývalými okresními městy. Proto vítáme modernizaci a rekonstrukci silničního spojení přes Červenohorské sedlo, které by mělo zlepšit a urychlit spojení mezi těmito dvěma oblastmi kraje. Dlouho prosazovanou stavbu silničního tunelu v této oblasti vidíme v tuto chvíli jako nadbytečnou s nejistým dopadem na životní prostředí tohoto krásného koutu kraje. I v této oblasti je potřeba větší preference železniční dopravy a protažení současné železniční tratě z Koutů nad Desnou co nejblíže sjezdovkám.

Prioritami KSČM v Olomouckém kraji je tak zachování rozsahu a zlepšování kvality dopravní obslužnosti. Podle našeho názoru musí být železniční doprava páteřní dopravou pro zajištění dopravní obslužnosti, z tohoto důvodu je pak žádoucí nedopustit rušení tratí a omezování zastávek. S tímto samozřejmě souvisí i podpora rozvoje integrovaného systému dopravy v Olomouckém kraji, který zabezpečí časovou a místní provázanost jednotlivých spojů a druhů veřejné dopravy.

Za prioritní v oblasti železniční dopravy vidím především tu skutečnost, že občan každého bývalého okresního města, tj. Prostějova, Přerova, Olomouce, Šumperku a Jeseníku by měl být schopen se dostat bez přestupování do každého z nich. To bohužel dosud nelze. Příkladem může být sporadické přímé vlakové spojení mezi Prostějovem a Jeseníkem či vůbec neexistující mezi Prostějovem a Přerovem. Při tom tato dvě posledně jmenovaná města jsou od sebe vzdálena necelých 30 kilometrů. Cesta mezi nimi s přestupem v Olomouci trvá zhruba hodinu a přímý autobusový spoj jede přibližně stejně tak dlouhou dobu. Tuto neradostnou situaci by mohlo odbourat postavení železniční tratě mezi Brodkem u Přerova a Vrahovicemi. Stejně tak i dokončená elektrifikace železnice Šumperk - Hanušovice – Jeseník by dokázalo zajistit zlepšení spojení s odlehlými oblastmi Jeseníků.

Nejde však jen o samotné rozšiřování železniční sítě a její elektrifikaci. Kraj jako objednavatel osobních vlaků v kraji by měl mnohem více dohlížet na to, s jakým vozovým parkem jím objednané služby České dráhy zajišťují, ale především pak na to, aby objednané služby skutečně bez problémů plnil. Nelze, aby především brzké ranní spoje byly z nečekaných důvodů vynechávány a rušeny a cestující do zaměstnání tak byli stavěni před hotovou věc, že zkrátka přijet do zaměstnání včas nestihnou. Tento nešvar mne osobně dobře známý z tratě Prostějov-Olomouc je potřeba kontrolovat a následně samozřejmě trvat na nápravě či vyvozovat z takového to jednání důsledky. Jde přeci v prvé řadě o službu občanům a je třeba si uvědomit, že každé takovéto „selhání“ vnáší špatný stín nejen na České dráhy, ale i na kraj jako objednavatele. Občany pak může vést k tomu, že železnici nahradí méně ekologickými autobusovými spoji či dokonce přechodem k automobilové dopravě, která již nyní negativně ovlivňuje ovzduší ve městech jako je například Prostějov či Přerov. I proto je žádoucí další rozvoj krajského integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje. Je potřeba jím pokrýt celé rozsáhlé území Olomouckého kraje tak, aby byl schopen se občan i návštěvník kraje dostat na jednu jízdenku a jednotný tarif z jednoho koutu kraje do druhého.

Ludvík Šulda, kandidát do Zastupitelstva Olomouckého kraje za KSČM

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama