První otázka je tato: „Souhlasíte s tím, aby město Brno podniklo bezodkladně všechny kroky v samostatné působnosti k modernizaci železniční stanice Brno - hlavní nádraží v dosavadní poloze podél ulice Nádražní?“
Problém je v tom, že ani jedna z variant rekonstrukce železničního uzlu s ničím takovým nepočítá a varianta Pod Petrovem, kterou prosazují zelení, se nachází asi tři sta metrů od toho současného, ale v oblasti dnešní Malé Ameriky a na Nových sadech. A ta druhá přijatelnější a lepší pro rozvoj Brna asi o osm set metrů v oblasti u řeky. Pokud by referendum bylo platné, znamenalo by to zablokování současného stavu a díky této stupidní otázce by se s velkou pravděpodobnosti nestavělo nic.
Druhá otázka je podobně zavádějící: „Souhlasíte s tím, aby město Brno podniklo bezodkladně všechny kroky v samostatné působnosti s cílem prosadit, aby se nejlepší řešení modernizace železniční stanice „Brno - hlavní nádraží“ určilo prostřednictvím soustavy otevřených návrhových soutěží?“
Problém u ní je, že již několik let probíhá takzvaná studie proveditelnosti, kterou zpracovává ministerstvo dopravy a podle všeho má být brzy dokončená. Zdá se, že pokud nevyjde podle představ zelených aktivistů a jejich podporovatelů tak mají v plánu ji zpochybnit a tím opět narušit modernizaci železničního nádraží v Brně. Nezodpovědnost a neskutečná arogance přípravného výboru, který referendum prosadil, vedený zeleným aktivistou Jakubem Patočkou se naplno projevuje v jejich kampani, kdy se snaží přesvědčit občany Brna o své pravdě opakováním demagogických a přímo nepravdivých „argumentů“, které nemají s realitou společného vůbec nic.
Právě z těchto důvodů přijal nedávno MěV KSČM Brno stanovisko kde vysvětlujeme proč je toto referendum tak jak je postaveno nebezpečím pro Brno a díky tomu je nutné ho bojkotovat i přesto, že KSČM vždy prosazovala přímou demokracii v podobně obecného referenda.
Jiří Hráček
Zastupitel města Brna za klub KSČM