Lidé z celé České republiky se mohou prostřednictvím emailové adresy spotrebitel@sehnalova.cz obracet na poradnu s dotazy, týkajícími se zejména problematiky používání nekalých obchodních praktik ve spotřebitelských smlouvách, ale také dalších oblastí ochrany spotřebitele. Využití poradny je pro spotřebitele zdarma.
Europoslankyně Sehnalová se pro vytvoření spotřebitelské poradny rozhodla v návaznosti na sérii seminářů, které již několik let pořádá s cílem seznámit účastníky s nekalými obchodními praktikami a možnostmi, jak se proti nim bránit, ale také jak reklamovat zboží či službu, jak vracet zboží a nepřijít o peníze či jak postupovat při změně obchodních podmínek. V rámci nich se na poslankyni často obraceli spotřebitelé s konkrétními dotazy či žádostí o podrobnější konzultaci případů, kdy narazili na nezákonné jednání ze strany prodejců výrobků či služeb.
„Spotřebitelská poradna je určena všem spotřebitelům, kteří se zajímají o svá práva. S žádostí o radu se mohou obracet i ti, kteří se přou s obchodníkem a neví, jak postupovat a na koho se obrátit. Takových lidí je stále bohužel hodně, a právě proto je připraven odborný poradce, který zdarma poradí, jak se bránit a případně odkáže na i příslušné dozorové orgány,“ vysvětluje vznik poradny europoslankyně Olga Sehnalová.