Je to jeden z takových typických dokumentů, který je opakem toho, o čem všichni mluví, že EU je potřeba reformovat, tak aby se stala unií Evropanů, a ne aby Evropané sloužili unii. Toto je typický výplod bruselských úředníků, kteří z důvodu, že nemají nic jiného na práci, tak vymýšlí, vymýšlí, vymýšlí - a my vítáme, vítáme a vítáme.
Musím s potěšením konstatovat, že Poslanecká sněmovna už ustoupila od tohoto systému a už jsem viděl několik usnesení PS, která nevítá, která odmítá a která nechce! A to je podle mě správný postup, protože tady je to tak, že vítáme, vítáme a vítáme - a pak máme 18 výhrad k tomu, že je to celé naprosto nesmyslné.
Takže jsem si dovolil upravit návrh usnesení k tomuto tisku, které je velmi jednoduché a znělo by, že Senát Parlamentu ČR nepodporuje novou agendu dovedností pro Evropu a připomíná v této souvislosti, že dle čl. 165 a 166 Smlouvy o fungování EU má unie v oblasti vzdělávání a odborné přípravy pouze podpůrnou a koordinační úlohu, přičemž rozhodování v této oblasti je plně v kompetenci členských států.
To znamená, že můžeme si z toho něco vzít, když se nám to bude líbit, ale ten postup je následující: Přijmeme, jak je to výborné, na to úředníci v Bruselu zpracují směrnici, která se později změní v nařízení, které budeme ještě později implementovat, a když ho nebudeme řádně implementovat, tak nám odmítnou dát nějaké dotace, protože se nechováme jako hodný žáček.
Takže to je mé vyjádření k tomuto tisku a myslím si, že to zkrácené usnesení by dalo jasně najevo naši pozici jak vládě, tak Evropské unii. Jinak jsou ty řeči o tom, že unii je potřeba zreformovat, jenom platnými řečmi.
Děkuji za pozornost.