V jízdních řádech by měla být poznámka: Ostrava, hl. nádraží, raději nenastupovat. Proč?-
Přesně před dvěma lety, v únoru 2015, proběhla tiskem zpráva o schválené investici - vybudování šesti výtahů v prostorách ostravského hlavního nádraží.
https://www.estav.cz/cz/1343.hlavni-nadrazi-v-ostrave-bude-bezbarierove
Výtahy pro cestující měly být uvedeny do provozu v září téhož roku. Pracovat se nakonec začalo v létě 2016. Nyní máme začátek března 2017 a zatím není dokončen ani jeden z nich, přičemž poslední avizovaný termín, o kterém se hovořilo, byl právě letošní únor.
Cestující tak místo slibovaného pohodlného přístupu k nástupištím, který by odpovídal standardům 21. století, vítají pouze nevzhledně zahalené konstrukce a oznámení, v němž se „kdosi“ anonymně omlouvá za snížení kvality poskytovaných služeb po dobu stavebních prací. Budova ostravského hlavního nádraží, stejně jako stovky dalších v České republice, je od poloviny loňského roku v majetku Správy železniční dopravní cesty.
Na hlavním nádraží ovšem nejde pouze o komfort pro cestující, kteří musí po schodech vláčet těžké kufry či tahat kočárky i s dětmi. Jedna z našich největších železničních stanic a klíčový dopravní uzel stále nemá bezbariérový přístup. Pro invalidní spoluobčany to v praxi znamená, že pokud jsou schopni chůze, musí cestu k vlaku absolvovat za asistence zaměstnanců ČD oklikou přes služební přechody, kam je běžně cestujícím vstup zakázán. V případě invalidních vozíků je pak lepší k cestování rovnou volit zdařile rekonstruované nádraží v Ostravě-Svinově. http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/ostudy-ostravy-hlavni-nadrazi-radeji-vystupte-ve-svinove-20161209.html
Ale ani slíbené výtahy z ostravského „hlaváku“ moderní nádraží neudělají. Pro revitalizaci interiéru zastaralé budovy nestačí pouze vymalovat nevzhledné nadchody k nástupištím (nehledě na to, že posprejování nových nátěrů bylo otázkou velmi krátkého času) a navíc vyměnit okna pouze v tom pravém. Ostrava by si zasloužila reprezentativnější a důstojnější vstupní bránu na své území. Dobrou zprávou je, že SŽDC připravila modernizaci celého ostravského železničního uzlu (jedná se o investici za téměř 8 miliard korun), která umožní jízdu vlaků mezi hlavním nádražím a nádražím ve Svinově po třech, místy až p 4 kolejích, a to rychlostí až 120 km/hod. Tou špatnou pak, že s další rekonstrukcí nádražních prostor pro cestující ve svých plánech zatím nepočítá. http://ekonomika.idnes.cz/ostravou-rychleji-sprava-zeleznic-chysta-obri-zakazku-za-8-miliard-1fd-/eko-doprava.aspx?c=A170112_235213_eko-doprava_suj