Většina opatření vyplývajících z PZKO je průběžně realizována nebo se jejich realizace alespoň začíná rozbíhat. Pomalejší postup je možné očekávat jen u opatření většího rozsahu, jako je dobudování silničního obchvatu kolem Prahy, výstavba kolejových tratí, realizace záchytných parkovišť P+R a stavba metra linky D.
„U těchto staveb je obtížné zajistit realizaci do konce roku 2020, tedy do doby platnosti PZKO. Realizaci zpravidla brání nevyřešené majetkoprávní vztahy, nesoulad s platným územním plánem, nesouhlas ze strany dotčených městských částí a zdlouhavý proces stavební přípravy. Některá opatření narážejí na problémy personálního zajištění pro plnění aktivit, případně na nedostatek financí nebo na chybějící oporu v legislativě. Naopak rychlejší nebo méně problematickou realizaci je možné předpokládat v rámci podpory cyklistické a pěší dopravy, zavádění zón placeného stání a osvětě veřejnosti,“ uvedla radní hl. m. Prahy Jana Plamínková.
„Dobře funguje rozšiřování provozu MHD, odstraňování bodových problémů na komunikační síti či integrované dopravní systémy MHD či podpora topných systémů v domácnostech,“ dodala radní.
Důslednou aplikací opatření vyplývajících z Programu zlepšování kvality, která mají potenciál zejména pro snižování emisí tuhých znečišťujících látek, lze například snížit výskyt smogových situací v zimním období.