„Původně jsme měli na výstavbu cyklostezky z Pardubic do Dražkovic z městského rozpočtu vyčleněnou částku 7,1 milionu korun, což byla předpokládaná cena stavby. Celkové náklady však budou nakonec nižší, jelikož vysoutěžená cena nepřesahuje částku 4,5 milionu korun. Navíc se nám podařilo získat na realizaci této trasy dotaci ve výši zhruba 2 miliony korun, takže město tato stavba vyjde na přibližně 2,5 milionu korun,“ podotýká k nákladům za stavbu cyklostezky náměstek primátora zodpovědný za dotační politiku Jan Řehounek.
Dotace však byla Pardubicím původně zamítnuta. „V prvním kole schvalování nebyla naše cyklostezka schválena. Důvodem bylo její křížení s vjezdem do areálu firmy MARO. Teprve po mojí osobní intervenci se úředníci SFDI přijeli podívat na místo a uznali, že jiné technické řešení možné není. Jsem rád, že zvítězil zdravý rozum a že se hodnotící komise SFDI díky schválení výjimky rozhodla podpořit bezpečnost pardubických občanů,“ vysvětluje zastupitel města a člen Dozorčí rady SFDI Martin Kolovratník.
První etapa navrhované stezky bude začínat u stávajícího sjezdu do areálu MARO s.r.o. v Pardubicích a končit u výjezdové komunikace od areálu čerpací stanice pohonných hmot na severním okraji Dražkovic. Cíle budování cyklostezky v tomto úseku jsou jasné – bezpečnější a plynulejší jízda. „Výstavba této stezky je důležitá, a to nejen proto, že cyklistika má v Pardubicích a celém regionu dlouhou tradici. Spousta lidí jezdí do práce na kole, studenti do škol. Díky této cyklostezce se zvýší bezpečnost účastníků provozu a jízda zde bude plynulejší,“ uvádí primátor města Pardubic Martin Charvát.