Uvedené změny pražští Svobodní s povděkem kvitují, ale stále vidí řadu negativ, které koncepce obsahuje. Hlavní výhrady shrnul místopředseda pražských Svobodných a zastupitel MČ Praha 3 Mojmír Mikuláš: „Jelikož žiju v blízkosti Vinohradské, vnímám z pohledu občanů jako nejvíce problematické následující:
- Nepatrný úbytek parkovacích míst. Parkovací místa by měla naopak přibývat a to nejen pro návštěvníky obytných, ale i obchodních prostorů.
- Studie počítá s poklesem dopravní intenzity osobních automobilů. Pokud však zůstane dnešní intenzita zachována, poroste hustota dopravy. Snižování rychlosti a především zúžení dopravních pruhů bude mít za následek vyšší riziko nehod. Aby se doprava v této spádové oblasti snížila, je potřeba především dostavět městský a pražský okruh. Tento efekt se osvědčil při zprovoznění Blanky I., která pojala tranzitní dopravu na Sokolovské a Legerově ulici. Teprve po dostavbě těchto klíčových objektů lze vyhodnotit optimální dopravní situaci. Je skandální, že předseda výboru dopravy zastupitelstva Prahy, Matěj Stropnický, tuto stavbu nebere v potaz.2
- Chodníky jsou již nyní dostatečně široké a to na řadě míst. Vadí mi např., že IPR demagogicky využívá fotografie, na které matka tlačí kočárek po silnici, když vedle ní je na zastávce s chodníkem dostatek prostoru. Fotografii doplňuje komentář o nedostatečné šířce chodníku.
- Pokud dojde ke „zklidnění“ dopravy na Václavském náměstí v oblasti úpatí Muzea, dojde k vytvoření úzkého hrdla.
- Návrh i nadále počítá s modrými zónami, které Svobodní kategoricky odmítají. Kombinace fialových nebo oranžových parkovacích míst by problém s parkováním na Praze 2 a 3 vyřešila lépe.“
„Vzhledem k tomu, že rada MHMP již koncepci schválila a zadávací řízení na zhotovitele projektu je již vypsáno, nechceme zdržovat (oproti jiným nejmenovaným aktivistickým skupinám) a odvolávat se za pět minut dvanáct. Nicméně budeme pečlivě sledovat průběh zadávacího řízení, slibovanou výši nákladů a výsledek. Politickou odpovědnost ponese nejen současná rada, ale i její političtí nástupci. Teorie a praxe „zklidňování dopravy“ nám dává donekonečna za pravdu, že lokální zásah do infrastruktury, vede k úpadku života městského centra,“ říká předseda pražských Svobodných a zastupitel MČ Praha 3 Tomáš Štampach.