Ing. Antonín Seďa

  • SOCDEM
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,08. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

05.10.2017 14:03:33

Městu schází investice pro rozvoj města

Městu schází investice pro rozvoj města

V posledních letetch se každoročně převádějí investice do dalšího roku. Tím se vylepšuje hospodaření města Uherské Hradiště, ale na úkor investic. Když ODS kritizuje současnou vládu za malé investice, tak by si měla zamést před vlastním prahem.

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Problém čerpání dotačních titulů či převádění investičních akcí na další rok se děje v poslední době hodně často. Připouštím, že možnou příčinou je nedostatek vhodných dotačních titulů či zaneprázdněnost projektantů. Ale podle mého názoru je hlavním viníkem současná radniční koalice, která si volí špatné investiční priority a snaží se vinu svést na někoho jiného.

Vzpomínám si na období let 2002 až 2006, kdy sociální demokraté byli součástí radniční koalice a kdy prosadili řadu dlouholetých a rozvojových investic, včetně zajištění jejich financování. Připomenu revitalizaci bývalých kasáren či rekonstrukce Havlíčkovy ulice. Celková míra investic dosahovala tehdy miliardy korun. A v té době byly připraveny projekty, které měly napomoci rozvoji města a které měly odstranit jeho základní problémy.

Ke škodě věci od té doby se s těmito projekty nepohnulo a co je horší, ani nepohne. Protože současná radniční koalice, postavená na přeběhlících, nevyužila poslední možnost čerpat finance ze zdrojů Evropské unie či ze Švýcarských fondů. Připomenu, že mezi takové základní investice patří zejména dopravní stavby, jako obchvat Jarošova a vybudování nového mostu přes řeku Moravu. Což by umožnilo snížit dopravní zatížení a umožnilo by rozvoj města na pravém břehu řeky.

Dále je to napojení Průmyslové ulice na obchvat města I/50. Opět zlepšení dopravní situace, snížení ekologické zátěže a umožnění budoucího využití opuštěné části areálu nemocnice.

A třetí investicí měly být parkovací domy, které měly vyřešit nedostatek parkovacích míst na  sídlištích.  Nic z toho se nerealizovalo. A to jsou pouze vyjmenované dopravní investice.

Ale abych byl objektivní, radikální zlepšení dopravní situace přinese až prodloužení D55 od města k Moravskému Písku. A je jen dobře, že přes odpor některých ekologických organizací, bude stavba pokračovat. I když se zpožděním.

Pro budoucnost města jsou však důležité i další investiční akce, které jsou důležité pro město. Je to například dostatek dostupného bydlení pro mladá manželství či startovací byty. Důležitá je i podpora družstevního bydlení.

A pokud město má na svém účtu 80 milionů korun a přitom předpokládalo na tento rok deficit 140 milionů korun, tak je zřejmé, že chyba je někde jinde než v dotačních titulech. Ptám se, proč město neinvestuje samo bez dotací? Nebo proč tyto peníze nepoužilo na smysluplné a rozvojové investice, například do tolik potřebné dopravní infrastruktury. A ne čekat na přidělení dotace na skateborgové hřiště či na podobné „radniční“ investiční akce.

Ing. Antonín Seďa, předseda Klubu zastupitelů za ČSSD

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama