Se svým příspěvkem zde vystoupil i ministr školství, mládeže a tělovýchovy Stanislav Štech.
"Kariérové poradenství dnes vnímáme jako celoživotní proces, kdy na člověka pohlížíme komplexněji a ve všech souvislostech. V tomto smyslu má škola mimořádné postavení a jako moderní otevřená instituce má jedinečnou příležitost důsledně připravovat své žáky a žákyně ke spokojenému osobnímu, občanskému a profesnímu životu," uvedl ministr Štech. Školská sféra podle něj reaguje na změny a nové potřeby trhu práce, například větší průchodností a flexibilitou vzdělávacího systému, rozšířením vzdělávacích příležitostí, zavedením nových forem vzdělávání, zapojováním sociálních partnerů do vzdělávacího procesu nebo rozvojem dalšího vzdělávání v rámci konceptu celoživotního učení.
"Kariérové vzdělávání je dnes součástí rámcových vzdělávacích programů základního, všeobecného a odborného vzdělávání. Žáci a žákyně se učí objevovat sami sebe, posilují dovednosti, s nimiž mohou plánovat svou kariéru a odpovídat za své jednání, učí se prezentovat své myšlenky, potřeby a postoje," dodal S. Štech s tím, že v současné době probíhá diskuze o transformaci role výchovného poradce ve škole v rámci školních poradenských služeb. V Národní soustavě kvalifikací přibyly tři profesní kvalifikace pro kariérové poradce, které mohou doplnit chybějící poskytovatele těchto služeb.