Magistrát dělá maximum, co mu ukládá zákon. Nad jeho rámec Praha v minulosti jednala nejen na úrovni ministerstev, ale i se zástupci klasické a alternativní taxislužby. V otevřeném dopise na začátku tohoto týdne paní primátorka vybídla skupinu stávkujících taxikářů, aby stávku odložili a zasedli ke kulatému stolu. Jakmile budou nově obsazena dotčená ministerstva, uspořádáme pracovní setkání, na které pozveme ministry, odpovědné úředníky i dispečinky a zástupce digitálních platforem. Cílem setkání bude najít takové řešení, které nebude diskriminační pro žádnou ze zainteresovaných skupin.
„Jsem ráda, že vzali vážně naši výzvu. Je to jediné rozumné řešení, protože blokáda by ničemu nepomohla. Brát si Pražany jako rukojmí není řešení, musí být připravena taková legislativa, která nebude diskriminační pro žádnou skupinu, ale zároveň nastaví jasná pravidla, která budou odpovídat tomu, že žijeme v 21. století," uvedla primátorka Adriana Krnáčová.
Rozhodnutí skupiny taxikářů vítá i pražský zastupitel Patrik Nacher, který se o problematiku taxislužby dlouhodobě zajímá: „Jsem v neustálém kontaktu se zástupci taxislužby a snažím se s nimi hledat nástroje a řešení nejen ve vztahu ke službě UBER, ale i obecně k postavení taxislužby v Praze. Každá podobná stávka je svým způsobem zaměřená proti Pražanům, a tím tuto situaci jen zhoršuje. Magistrát je v tomto případě nespravedlivě osočován, neboť koná nad rámec své povinností a postavení. Tomu odpovídají i počty kontrol a sankce, které magistrát uděluje. Postup Prahy pak podtrhuje Nevyšší správní soud svým rozhodnutím ve sporu s řidičem UBERu. Stávkovat by tedy znamenalo vyvolat konflikt za každou cenu a rezignaci na hledání skutečných řešení.“
Magistrát v maximální míře využívá novelu zákona o silniční dopravě, na jejímž znění se aktivně podílel a podařilo se mu do ní prosadit řadu zásadních nástrojů. Ty hlavnímu městu pomáhají v boji proto nepoctivým řidičům taxi. Pokud kontroly magistrátu vztáhneme k počtu řidičů, je patrné, že jsou procentuálně spravedlivě rozdělené. Pražských řidičů taxi je zhruba 8 300 a počet 225 kontrol představuje 2,71 % všech řidičů. Počet řidičů UBERU se odhaduje kolem 2 000 a počet 46 kontrol tak představuje 2,30 % řidičů.