„Na Slovensku povolili cyklistům 0,5 promile v obcích a na cyklostezkách. A půl roku poté vzrostl počet nehod o 34 procenta,“ komentuje návrh členka senátorského klubu KDU-ČSL a nezávislí Renata Chmelová. Podle ní navíc nejsou silnice třetí třídy dostatečně zmapovány. „Znamená to, že vyjedete z polní cesty a nemáte šanci zjistit, na jaké silnici se pohybujete. V Česku chybí kvalitní cyklistická infrastruktura. Téměř každá cyklostezka končí na silnici, což situaci značně komplikuje - a to jak pro samotné cyklisty, tak pro řidiče," dodává Chmelová.
Návrh na prolomení nulové tolerance alkoholu u cyklistů se nesetká ani s případnou podporou KDU-ČSL ve Sněmovně. Podle šéfa lidoveckých poslanců Jana Bartoška by bylo povolení alkoholu cyklistům na cyklostezkách a silnicích třetí třídy jasným signálem, že stát konzumaci alkoholu podporuje. „Alkohol na silnice nepatří. Už teď máme problém s tím, že Češi patří k nadprůměrným konzumentům, pravidelně pít u nás začínají děti v patnácti letech. Proč tento špatný trend podporovat uvolněnými pravidly,“ vysvětluje Bartošek.
Návrh na změnu je obsažen v novele zákona o silničním provozu. Za předkladatele jej na zasedání Senátu představil senátor Jiří Vosecký (STAN). Návrh také počítá se snížením maximální pokuty pro cyklisty za porušení pravidel na 500 korun. Nyní jim hrozí až 20 000 korun.