Vysílající firma bude také muset zaměstnancům zajistit stejnou mzdu a sociální zabezpečení jako v hostitelské zemi. Diety a další bonusy se přitom započítávat nebudou. Podle Jana Zahradila z ODS jde o čirý protekcionismus a likvidaci vnitřního trhu bez bariér.
„Rumunští dělníci vyrábějící francouzská auta za místní mzdy jsou samozřejmě v pořádku. Jakmile ale dokážeme v Evropě nabízet kvalitou a cenou konkurenceschopné služby, máme problém,“ konstatoval ironicky Jan Zahradil. „Stále v Bruselu slýcháme, jak potřebujeme více spolupracovat, potřebujeme ‚více Evropy‘. Tento návrh jde ale přesně opačným směrem, protože ruší jednotný evropský trh a jeho principy, vytváří protekcionistické bariéry a je produktem lobbingu některých států, které si ani po patnácti letech nezvykly, že došlo k rozšíření EU o země střední a východní Evropy.“
„Jestliže staré členské státy proti nám přijímají podobná protekcionistická opatření, tak prosím, ale potom nechť si zvyknou na to, že i my budeme adekvátně hájit své národní zájmy, třeba v případě kvót na přerozdělování migrantů,“ uvedl Jan Zahradil.
Podle Jana Zahradila je také šokující, že se česká vláda nejen současnou podobu směrnice nepokusila v Radě zablokovat, ale výslovně ji podpořila, na rozdíl od ostatních nových členských států.
Dopravci jsou sice ze současné regulace vyjmuti, jde ale jen o dočasnou výjimku. O podmínkách vymezujících mezinárodní dopravu se bude v Bruselu ještě jednat.