Vážně nechci mé milé Kladeňáky provokovat, protože o modernizaci trati Kladno – Praha se mluví až nekonečně a neslušně dlouho.
Přesto, nebo spíš právě proto, jsem prosazoval, aby jednou z prioritních staveb vyjmenovanou v nově schválené novele zákona o urychlení dopravní infrastruktury, vodní a energetické infrastruktury a infrastruktury elektronických komunikací byla právě tato stavba.
Podařilo se. Neznamená to, že je vše vyřešeno a hned zítra se zázračně staví, ale tento zákon by měl jít realizaci alespoň trochu naproti.
Zajímavostí je, že tento zákon, který byl poslaneckou iniciativou, nakonec podpořily všechny strany.
Vyjednávání v našem Hospodářském výboru nebylo ale tak jednoduché, každá politická strana měla své priority a vnímala jiná rizika.
Za ODS jsme rádi, že jsme prosadili tzv. fikci souhlasu. Když se nějaký úřad bude vyjadřovat k těmto stavbám a do 30 dní se nevyjádří, pak je považováno jeho stanovisko za souhlasné. Tento princip chceme uplatňovat i v jiných zákonech.
Zároveň se např. ruší u drobných staveb typu pergoly, studny, kůlny apod. povinnost mít nesmyslný souhlas úřadů územního plánování.
A kromě zmíněné modernizace kladenské trati jsou prioritními stavbami např. Pražský okruh, všechny dálnice, modernizace železničních tratí z Prahy na Plzeň (Beroun), České Budějovice, Lysou nad Labem a další.