Takže policejní Superb jel hodně rychle a donutil riskantním způsobem zastavit poměrně klidného řidiče. O kousek dál v Německu na podobné nebo i horší silnici je povolena rychlost 100 km/h, kterou pravděpodobně řidič nepřekročil. Stejně tak dál o cca 1 km je i u nás již povolena rychlost 110 km/h. Marně v tom hledám logiku, podle které by mělo jít o bezpečnost. Policejní auto provádí nebezpečné manévry ve vysoké rychlosti kolem 160 km/h. A to proto, aby pokutovala řidiče, který zcela zjevně nikomu na silnici nebezpečný nebyl. Policie vynucuje zákon, ale s bezpečností provozu to nemá co dělat.
Naštěstí se v tomto případě nic nestalo, ale někdy to dopadne špatně. Podobné, možná ještě nebezpečnější počínání policie je popsáno zde a zde. Dokud to člověk sám nevidí, tak si to hned ani neuvědomí. Policie takto kontroluje dodržování maximální rychlosti, protože její překročení je prý nebezpečné. Policie přitom rychlost překračuje i víc, takže logicky vytváří situace ještě nebezpečnější.
Neoznačených policejních aut po našich silnicích jezdí desítky v ceně přes 100 milionů korun. (Kromě toho má policie několik tisíc klasických označených aut za miliardy)
V provozu jsou desítky silných zdravých chlapů, kteří za peníze občanů nezvyšují bezpečnost a možná dokonce vytváří nebezpečí na našich silnicích.
Je zde pak i otázka etičnosti takového jednání, kdy skrytá ozbrojená síla v utajení sleduje občana.
Paradoxem je navíc otázka smyslu omezení maximální rychlosti. Toto omezení totiž velice pravděpodobně samo o sobě nijak nepřispívá bezpečnosti silničního provozu, spíše naopak.
Co s tím? Měli bychom zavést na dálnicích maximální rychlost 140 km/h jako v Polsku a 100 km/h jako maximální rychlost na ostatních silnicích, stejně jako v Německu. Místo různých místních snížení rychlosti používat spíše výstražné značky jako práce na silnici nebo značky informativní. Desítky drahých utajených policejních aut přestat používat a na silnicích nechat „pouze“ tisíce běžných označených.
Jsem přesvědčen, že nedojde ke zvýšení počtu nehod. Zato dojde k nemalým úsporám.
František Petrík,
člen Republikového výboru Svobodných