Toto přirovnání o dobrém hospodaření s půdou neméně platí i pro tak pestrý a živý organismus, jako je velkoměsto Praha se svou tisíciletou tradicí správního, politicko-ekonomického, sociálního a kulturního centra českých státních útvarů. Tak jako dobrý hospodář předává půdu a celé své hospodářství svému dědici, aby ho udržoval a zmnožil hodnotu, tak by se v nejlepší praxi měla předávat správa a řízení Prahy těm, kdo tento požadavek naplní. V naší demokratické společnosti ale nerozhodují ve správě věcí státních a veřejných dědické principy, ale demokratické volby. Proto by se občané Prahy měli v následujících obecních volbách řídit právě takovými požadavky na osobnosti kandidujících politiků.
Ten, kdo od mala vyrostl v jakékoli z pražských čtvrtí, zná spoustu sousedů, ví, jaké problémy má tato městská část a jaké problémy se dokáží v celé Praze doslova zřetězit a znásobit, dokáže právě díky historické znalosti mikrosvěta pochopit i problémy vyššího celku, celé Prahy. Sotva opak může vypustit z úst větu o „zpovykaných Pražácích“, kterou pronesla stávající primátorka Adriana Krnáčová na adresu těch obyvatel Prahy, kteří kritizují neprovázanost oprav komunikací v hlavním městě zaviňujících opakovaný kolaps dopravy a prudké zhoršení pracovních i životních podmínek.
Adriana Krnáčová se narodila a vystudovala v Bratislavě.
K hlavnímu městu má tentýž vztah jako najatý manažer, v našem
srovnání jako sedlák využívající pronajaté cizí pole. Najatí manažeři či
sedláci jednoho dne své působiště opustí, možná i s lehkým srdcem,
s pěknou sumičkou na kontu.
Praha zůstala v posledních letech nehybná: stav dopravy zůstal
v podstatě tam, kde ji nechali politici ODS – s poslední velkou
infrastrukturní stavbou tunelového komplexu Blanka a bez komunisty postavených
hlavních tras metra by se doprava ve městě již dávno zhroutila. Tunel Blanka
bohužel zatím nenavázal na nutné dokončení pražského dálničního okruhu. Nadále
vede přes Nuselský most a dále Václavské náměstí hlavní dopravní tepna města,
což také vymysleli komunisté. Denně po ní jezdí na 70.000 vozů, kteří
z přirozeného centra města a státu a pár desítek metrů od sochy sv.
Václava činí nestravitelné místo k životu. Přesto se ročně z rozpočtu
Prahy na dopravu utrácejí zhruba dvě desítky miliard korun a výsledek sotva
vidno. Co dělají pražské úřady pro to, aby se stavělo více bytů a mladé rodiny
měly šanci odstartovat svůj život právě zde a nemuset se stěhovat mimo Prahu? Co dělají politici pro to, aby se zvýšila
nabídka pracovních míst tam, kde lidé bydlí a statisíce občanů tak nemuselo
denně strávit hodiny v dopravních prostředcích dojížděním do jiných částí
Prahy?
Praha potřebuje řídit lidmi, kteří zde mají takříkajíc
odžito, kteří se chtějí svým po generace známým sousedům podívat s klidem
či dokonce hrdostí do očí a říci, naše Praha je krásným místem pro život
a hrdým centrem naší vlasti.
Proto ODA říká, zvolte si v nadcházejících volbách ty, kdo celým svým životem dokazují, že mohou k rozvoji Prahy jako rodilí Pražané skutečně výrazně přispět!