Připomenu jen v krátkosti problematiku státních maturit, které české střední školství nezlepšily doslova v ničem, spíše naopak, protože tuto formu maturity posuzují středoškoláci jako jednodušší ve srovnání se standardními maturitami. Dalším Dobešovým krokem je testování na základních školách, z čehož také pod jeho vedením nevzejde nic zlepšujícího.
V tomto směru mne velmi zaskočila informace médií o tom, že Josef Dobeš nerespektoval verdikt akreditační komise ve věci Univerzity Jana Ámose Komenského a i přes nesouhlas tohoto respektovaného orgánu prosadil svou – tedy aby škole nebylo omezeno studium tak, jak to navrhovala akreditační komise. Pevně věřím, že ho k tomuto rozhodnutí nevedly důvody, které uvádějí média - a totiž, že na škole studovaly osoby blízké panu ministrovi – šéfka jeho kabinetu, které psal seminární práce Machálková nebo blízká spolupracovnice premiéra Nečase Nagyová.
Ministr Josef Dobeš by si měl však ujasnit, zda chce české školství zlepšovat nebo jej totálně pohřbít. Pokud nebude ministr respektovat rozhodnutí akreditační komise, tak to ji může rovnou zrušit a řešit akreditace sám.