Dopravní stavby:
- zásadní rekonstrukce mostů, 200 km silnic, oprava 400 km silnic v kraji každý rok = přes 100 staveb ročně (665 mil. kraj, 362 mil. SFDI, 144 mil. IROP)
- navýšení oproti létům minulým
- stabilizace vedení a fungování Správy a údržby silnic PK
- setkávání starostů po okresech s náměstkem, vedením SÚS PK, POVED – koordinace nejnutnějších oprav silnic II. a III. třídy – z jejich požadavků pak sestavena analýza vnitřního dluhu krajských silnic
- určení nejzanedbanějších oblastí a navýšení investic (Plzeň-sever, Blovicko, Horažďovicko)
- většina krajských silnic se dostala do stavu klasifikace: výborný, dobrý, vyhovující (do roku 2016 to bylo jen 30%)
- omezení tranzitní dopravy na tzv. „staré“ hlavní silnici z Plzně do Prahy – velká úleva pro obce
- radikální zlevnění uložení inženýrských sítí pod krajské silnice pro obce
- kraj teď konečně přebírá stavbu plzeňského obchvatu a může soutěžit dodavatele - plánovaná dostavba 2022
Dopravní obslužnost:
- zvýšení dopravní obslužnosti - navýšení počtu spojů (autobusové dopravě o 680 tisíc, v drážní o 130 tisíc kilometrů více než v roce 2017)
- IDP v celém Plzeňském kraji + Plzeňská karta vydávána i na mnoha dalších místech než jen v Plzni
- vyhlášeny soutěže na nové autobusové dopravce (2 oblasti: sever a jih) – podmínkou jsou nové autobusy v barvách kraje – vyjet by měly na přelomu let 2019-2020
- nové vlakové soupravy v barvách kraje na trase Pňovany-Horažďovice za 1 mld.
- úspěšná žádost o dotaci na nové vlaky na Karlovy Vary
- trať Klatovy – Plzeň – probíhá výběrové řízení – nové vlaky
- 2 soutěže na provoz motorových vlaků – oblasti: okolí Plzně a Pošumaví
- hloubková kontrola plnění smlouvy dopravní obslužnosti ČSAD – nedostatky v hospodaření a vykazování ztráty ve výši 122 mil. + zastropování nákladů do dalších let – dalších 150 mil. = 277 mil. úspora pro kraj
- zkvalitňování služeb autobusové a železniční dopravy
- podpora přestupních terminálů ve spolupráci s Regionální rozvojovou agenturou: v roce 2019 Přeštice, Blovice, Nýřany, Nepomuk
- nová celokrajská turistická jízdenka – TUPL
Cyklodoprava:
-
prosazení investic do zanedbané sítě cyklostezek, určení prioritních tras + zřízení pozice krajského cyklokoordinátora
- Mezinárodní cyklotrasa CT 3 – Rokycany, Plzeň, Dobřany, Chotěšov, Stod, Horšovský Týn, Domažlice
- Mezinárodní cyklotrasa č. 37 – Plzeň, Stříbro, Kladruby, Bělá nad Radbuzou
- Cyklostezka Plzeň – Brdy (Plzeň, Starý Plzenec, Šťáhlavy, Nezvěstice, Žákava a Spálené Poříčí) - podpořeno mnoho dalších projektů a realizací, např. lávka pro pěší a cyklisty na mostu Pňovany – Bezdružice
- podpora dalších cykloaktivit – cyklotrasy Radnicko, pumptrack Břasy...
- designérská soutěž na cykloboxy pro nádraží a přestupní terminály
Dále mimo dopravu:
- více prostředků na opravy památek
- posílení programu stabilizace a obnovy venkova na 110 mil. ročně
- díky koordinaci starostů a poslanců za STAN – zachování matričních úřadů i na menších obcích
- dotace malým obcím na kamenné a pojízdné prodejny
- zřízení Venkovského domu Plzeňského kraje - tak trochu jiné informační centrum. Představuje zajímavosti celého kraje, tipy na výlety, pozvánky na kulturní akce, ale hlavně řemeslné výrobky šikovných lidí z venkova Plzeňského kraje.
Tolik alespoň v krátkost pár bodů. V naší práci neustaneme a rozhodně se nebojíme toho, až nám voliči za dva roky ve volbách vystaví vysvědčení.